Бъдещето на Volkswagen Group принадлежи на изцяло електрическото семейство ID. И сега всички търговски партньори на производителя подписават съответните договори за новия модел на продажба на електромобилите от Волфсбург.
Клиентите им могат да избират процес на закупуване между онлайн и офлайн канали или да поръчват директно от Volkswagen, докато желаният търговец остава местният контакт. При този модел на работа дилърът действа като агент и получава комисионна от Volkswagen за това, обясняват стратезите от Волфсбург.
Желаният дилър, посочен от клиента в началото на процеса на продажба, получава комисионна и бонус по същия начин, както в стационарния бизнес, дори ако автомобилът е закупен директно онлайн от Volkswagen. Цената на автомобила се определя от Volkswagen, което помага да се избягват сложни ценови преговори. Според VW предимството е очевидно - дилърите могат да разчитат на предвидимо възнаграждение, независимо от това дали клиентът купува автомобила си онлайн или в шоурума.
„От гледна точка на клиента, Volkswagen и
търговецът стават едно цяло с договора
за агенция. Нашите клиенти очакват точно
този безпроблемен, координиран опит при
покупка във всички точки за контакт“,
казва Холгер Б. Сантел, ръководител на
отдел продажби и маркетинг в Германия.
Volkwagen също финансира превозните средства и носи риск от възвръщаемост и остатъчна стойност, твърдят от компанията. Сантел добавя - "Дилърът вече не трябва да финансира превозните средства. Ние също поемаме разходите за складиране и изложба на превозните средства. Предоставяме демонстрационните превозни средства на разположение на дилъра чрез изключително атрактивна концепция за лизинг."