Себастиен Ожие знае какво може да „изстиска“ човек от комбинацията между мощност и 4х4-задвижване, вложена в Polo. С него младият французин спечели титлата в Световния рали шампионат. Само че който не работи във WRC и е обикновен шофьор на VW, трябва да се задоволи с доста по-малко „коне“ в Polo. Защото автомобилът на Ожие развива около 315 к.с., а най-мощната серийна версия (наречена WRC) генерира 220 „коня“. Само че при нея мощността са предава само към предните, а не към всички колела – затова при 350 Нм на 2-литровия мотор сцеплението не е превъзходно. Вдъхновени от успеха в Световния рали шампионат и движени от идеята за по-важна роля на поделението R GmbH, във Волфсбург подготвят супер Polo, което се доближава до състезателната машина. Най-малкото за кефа на началниците инженерите правят Polo R с 250 „коня“ и 4х4.
От 0 до 100 за по-малко от 6 сек
Сигурно си мислите, че колата има сериозни проблеми да прехвърли цялата си мощност върху пътя. В действителност обаче тя го прави по невероятен начин. Polo се държи малко нервно при толкова много конски сили – на правата то е като разярен състезателен кон. Но щом уцелите правилната предавка и гумите „захапят“, малкият палавник се изстрелва като ракета. От 0 до 100 той „спринтира“ за много по-малко от шест секунди и без проблеми достига максималната си скорост от 250 км/ч. Така Polo може да унижи и някои от най-мощните Golf-oве.
При спортна езда малкият VW седи добре на пътя и успешно предава голямата си мощност благодарение на двойното задвижване, стрелка се атлетично по завоите, а с късата си ауспухова система звучи като някой от по-големите си „батковци“. Липсват само няколко шарени лепенки по каросерията, 4-точкови колани на седалките и „молитвеник“ за спътника до шофьора – и по време на някое от служебните си пътувания ще се почувствате като Ожие.
До момента има само два екземпляра
Засега от специалното Polo R са направени само два броя, които скоро няма да видят друг гараж освен този на шефовете от Волфсбург. На пръв поглед пускането на колата в серийно производство изглежда адски трудно. Прототипът обаче доказва, че моторният отсек без проблеми „приема“ 2-литровия агрегат, както и че човек може да направи малък автомобил с Haldex – както го могат в Инголщат. защото точно там „братчето“ на Polo – A1, еволюира до S1. To има „само“ 210 к.с. и както всички S-модели, ще бъде оборудвано с Quattro. А щом четирите пръстена са се възползвали от платформата от Волфсбург, те биха могли да се реваншират на колегите си от концерна с 4х4-системата. И ако VW продължи с успехите във WRC, несъмнено ще се намерят фенове, които биха дали 35 000 евро за подобна „въшка“. Което е много хубаво – защото най-накрая и други хора освен Ожие и компания ще могат да се насладят на истински потентно Polo.