ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Всичко за … Новото Audi Q8


like0 unlike0
Auto-Press 12 Jul 2018 Новини
121
0

Всичко за … Новото Audi Q8


Всичко за … Новото Audi Q8

/add_images/news/072018/s_1531375216_456.jpg
  1. Всичко за … Новото Audi Q8

  2. Всичко за … Новото Audi Q8

  3. Всичко за … Новото Audi Q8


• Луксозно оборудвано SUV Coupé за бизнес и удоволствие

• Мощен 3.0 TDI quattro с максимална мощност 210 кВт (286 к.с.) и мека хибридна система на задвижване

• Цените на модела в Германия започват от 76 300 евро; пазарната премиера на модела е през август

Audi Q8 съчетава най-доброто от двата свята - елегантността на луксозното купе с четири врати и удобната функционалност на големия SUV. Щедро оразмереният интериор с гъвкаво багажно пространство, модерна система за управление на функциите и технологии на ходовата част, както и интелигентните електронни системи за асистенция на водача правят Audi Q8 убедителен спътник във всяко пътешествие за бизнес и отдих. Благодарение на системата за постоянно двойно предаване quattro и клиренса от 254 милиметра, новото SUV Coupé може да продължи и след края на асфалтираните пътища. Произвежданият в завода в Братислава Audi Q8 вече може да бъде поръчан в Европа и ще бъде на разположение в търговските представителства на марката през месец август. Цените на модела на пазара в Германия започват от 76 300 евро

Универсален, динамичен и елегантен – размери и пространствена концепция

Дължина 4 986 милиметра, широчина 1 995 милиметра и височина 1 705 милиметра – това са основните размери, характеризиращи новия Audi Q8, който излъчва динамика и престиж като никой друг SUV модел на марката с четирите пръстена до момента. Линията на покрива в стила на спортните купета, новото попълнение в гамата на Audi изглежда много по-нисък от своя събрат Q7. Каросерията на новия модел е с 66 милиметра по-къса, но за сметка на това е с 27 милиметра по-широка от тази на Q7. Забележителната предница, късият заден надвес, големият клиренс от 254 милиметра и впечатляващият размер на колелата с диаметър 795 милиметра излъчват неподправена мощ и динамика.

Със междуосното си разстояние от почти три метра, Audi Q8 предлага изобилие от пространство за петима в купето. Вътрешният простор на новия модел превъзхожда преките конкуренти в почти всички измерения, имащи отношение към комфорта. Предните седалки се предлагат в четири различни изпълнения. Върхът в гамата се бележи от спортните седалки S и индивидуалните контурни седалки, които предлагат серийно и система за вентилация. И при двата варианта се предлага допълнителна възможност за масажна функция. Системата с три индивидуални седалки отзад с възможност за надлъжно регулиране е част от серийното оборудване на модела (в Германия)

Голямото багажно пространство и многобройните просторни отделения за съхранение на различни вещи в купето превръщат Q8 в идеален спътник за по-дълги пътувания. Багажникът на новия SUV модел разполага серийно с минимален обем от 605 литра, което може да се увеличи с лекота до 1 755 литра със сгъване на задните облегалки. Това е предостатъчно за да побере два напречно разположени сета за голф. Електрическият механизъм за отваряне и затваряне на задния капак е част от серийното оборудване комплектация на модела, а допълнително се предлага и възможност за сензорно отваряне управление с движение на крака. Друга комфортна възможност е електрическата щора електрозадвижваното покривало на багажното отделение, която се прибира автоматично по релсите си, когато капакът на багажника се отвори и отново се разгръща при затварянето му.

Ново лице за Q фамилията – външният дизайн

Дизайнът на новия Audi Q8 отразява прогресивния стилистичен език, който марката Audi представи за първи път при новото поколение на A8. Силно изразените контури и атлетично напрегнатите повърхности излъчват усещане за сила, изтънченост и поставят специален акцент върху динамиката на перманентното задвижване на четирите колела quattro. Q8 интерпретира този стил по свой собствен начин, в който линията на елегантните луксозни купета с четири врати се прелива с характерната осанка на големите SUV модели и добавя специални акценти от емблематичния за марката Audi оригинален quattro.

Със своята внушителна осмоъгълна версия на предната решетка Singleframe, Audi Q8 определено се превръща в новото лице на Q фамилията на Audi. С шестте вертикални хромирани ламели радиаторната решетка създава изправено, солидно внушение за здравина и мощ. Връзката между Singleframe решетката и характерно оформените предни светлини се осъществява посредством широка маска, която може да бъде поръчана в различни цветове допълнително оцветяване. Изтеглените напред форми на спойлера и големите, силно подчертани въздушни отвори поставят допълнителни акценти върху агресивния външен вид на новия модел.

Благодарение на вратите без рамки на прозорците, типичната за спортните купета линия на покрива създава визуално впечатление за ниско преминаване по протежение на страничния силует на каросерията, завършвайки с дългия спойлер в задната част. Очертанията на покрива се изтеглят леко към силно наклонените, мощни задни странични колони, стъпващи върху широки, мускулести контури – типичните за quattro изпъкнали форми в областта на калниците, напомнящи за оригиналния Audi quattro. Добре изразената линия в областта на „раменете” на каросерията на новия SUV модел я издължава елегантно, свързвайки мощните обеми на предните и задните калници.

Задната част на каросерията се отличава със съчетание от спортни компактни пропорции, много нисък покрив и силно скосен прозорец. Връзката между задните светлини се осъществява от тесен, елегантен и изпълнен в черно елемент с вградена светлинна лента, който акцентира върху принадлежността на Q8 към топмоделите на марката Audi и подчертава широчината на каросерията. Едновременно с това той създава характерен светлинен профил, който отличава модела отдалеч както през деня, така и през нощта - точно както при оригиналния quattro едно време. Дифузьорът в долната част на свой ред привлича вниманието с четирите вертикални ребра и интегрираните накрайници на ауспуховите тръби от двете си страни.

Дигитален характер – технологии и дизайн на светлините

Клиентите на новия Q8 могат да избират между две използващи LED технология версии на предните светлини. Погледнати отдалеч, разделените на две части фарове изглеждат изключително тесни. Наред с редица други функции, горният им сегмент включва дневните и късите светлини. Дългите са разположени в долната, затъмнена и отместена назад част от светлинния модул. При допълнително предлаганите HD матрични LED светлини, всеки от тях е съставен от 24 отделни светодиода.

Светлинната графика на дневните светлини се отличава с ярък дигитален характер и силно изразен триизмерен дизайн, който се показва за първи път в модел на Audi. Светлините са съставени от седем къси и два по-дълги сегмента в края на фаровете, които изместват визуалния фокус навън и така допълнително подчертават широчината на новия Audi Q8. Подобен триизмерен дизайн е използван и при задните светлини с техните дванайсет сегмента, свързани с характерната светлинна лента, която придава усещане за повече дълбочина.

При матричната HD LED технология предните и задните светлини се отличават не само с динамична функция на мигачите, но играят изключително впечатляваща роля при заключване и отключване на автомобила. Тяхното хармонично взаимодействие също допринася за динамичния характер на новия SUV модел.

Яснотата е новото измерение на престижа – вътрешният дизайн
Ролята на централен елемент в интериора на Audi Q8 се изпълнява от горния екран на системата MMI touch response. Изпълнен като изцяло черен панел, той се прелива почти изцяло в таблото като голяма черна повърхност, когато е изключен. Опростените и лесноразбираеми символи са отражение на типичната за марката Audi цифрова прецизност, както и на високото ниво на интеграция на организацията на вътрешното пространство и концепцията за управление на функциите – в това отношение яснотата е заменила напълно излишната сложност. Всички основни линии в интериора водят началото си от големия екран, като например непрекъснатата лента на вентилационната решетка с вградени хромирани лайстни и елегантна лента с алуминиев ефект.

Фините форми на арматурното табло и спокойните линии със силно изразен хоризонтален фокус подчертават впечатлението за широта, което излъчва интериорът на новия Audi Q8. Стилът в интериора е умишлено изчистен и опростен. Всички елементи имат логическа връзка помежду си и се отличават с пълна хармония - от голямата дъга на т.нар. “Wrap around”, която преминава от облицовките на предните врати през арматурното табло до прибора за управление на светлините.

Оформената като самостоятелно геометрично тяло просторна централна конзола на свой ред отразява солидния характер на новия SUV модел. Когато е тъмно, контурната светлина (при поръчан Пакет Амбиентно осветление) проследява основните линии в дизайна на интериора и акцентира върху триизмерно оформената quattro емблема над жабката, давайки още един ярък пример за типичното за марката Audi внимание към детайла.

Стилна обстановка - цветовете и материалите

Цветовата палитра при Audi Q8 предлага избор от единайсет дванайсет тоналности на външното лаково покритие, които подчертават особено добре динамичния дизайн на модела - включително най-новите цветове „Dragon orange“ и “Galaxy blue“. Броните се предлагат серийно в цвят антрацит с матова повърхност, а при двата допълнително предлагани ектериорни пакети оборудване броните могат да бъдат в цвета на автомобила или в „Scandium grey“. При допълнителния екстериорен пакет S line, ефектът на Singleframe решетката, аеродинамичната лайстна на спойлера, вънните облицовки на праговете на вратите и вложката на дифузьора се подчертава допълнително от Platinum grey matt.

В интериора на Audi Q8 клиентите могат да избират сред няколко тоналности и цветови конфигурации. Още при базовото изпълнение на модела се предлагат седалки с кожени тапицерии в три различни версии, включително с най-висококачествена естествена кожа Valcona. При design selection горната част на арматурното табло е тапицирано с кожа. По желание спортният пакет S line може да включва S спортни седалки с интегрални опори за глава, ромбовиден релеф на тапицерията и S емблема. Всички конфигурации включват висококачествени декоративни елементи панели от дърво или алуминий.

Широко приложение на алуминиеви сплави и усъвършенствана аероакустика: каросерията
Благодарение на изключителната си структурна устойчивост, каросерията на новия Audi Q8 осигурява надеждна основа за изключително качество на изпълнението, предполага отлични показатели по отношение на шумоизолацията и дава възможност за настройки на ходовата част и окачването, които да осигурят динамично и прецизно поведение на пътя. Конструираната на основата на концепцията Audi Space Frame каросерийна структура включва много леки елементи от алуминиеви сплави и компоненти от горещо формовани стомани. Именно те формират своеобразния високоякостен гръбнак на купето и представляват 14,4% от състава на суровата каросерия. Отливките от алуминиеви сплави на свой ред формират 15% и се използват например в корпусите за монтаж на амортисьорите в коша на двигателя, както и при свързващите елементи между праговете и надлъжните носещи греди в дъното. Профилите на страничните рамки, както и големите панели на пода, задните калници, покрива са изпълнени от формован листов алуминий, също както и вратите без рамки на прозорците, предните калници и задния капак. Техният дял в суровата каросерия възлиза на 23,7%. Във версията с 3.0 TDI под предния капак, теглото на Audi Q8 е едва 2 145 килограма - включително сложната MHEV технология на задвижването с литиево-йонна акумулаторна батерия. Челната площ от 2,84 м2 и коефициента от 0,34 осигуряват относително ниско аеродинамично съпротивление на каросерията.

Вътрешното пространство се отличава с атмосфера на тишина и спокойствие благодарение на задълбочените мерки за шумоизолация и усъвършенстваната аеродинамика на модела. Двуслойното предно стъкло е част от серийното оборудване, а при проявено желание от страна на клиента Audi Q8 може да се оборудва с акустично стъкло на страничните прозорци, както и със система за подгряване на предното стъкло.

Спортен високопроходим автомобил - задвижване quattro и пневматично окачване
Audi е quattro и quattro е Audi - разбира се, това се отнася в особена степен за новия Q8, върховият SUV модел на марката. В общия случай, изцяло механичният централен диференциал разпределя въртящия момент на двигателя между предния и задния мост в съотношение 40:60, а когато е необходимо, той прехвърля по-голямата част от него към моста, чиито колела имат по-добро сцепление с настилката.

Системата на окачването има решаващ принос за динамичното поведение на пътя дори и при базовата версия на новия модел. В петзвенната конструкция на предния и задния мост се използват предимно елементи от алуминиеви сплави. Предавателното число на серийно предлаганото прогресивно управление става по-директно с увеличаване на ъгъла на завиване на волана. Серийната версия на Q8 използва 19-цолови джанти, чиито диаметър е с 20 милиметра по-голям от този на джантите на Q7. При върховите модели в гамата се предлага и възможност за джанти и гуми с размер 285/40 R22. На предния мост се използват спирачки с фиксирани алуминиеви шестбутални апарати.

Клиентите на новият SUV Coupé имат избор между три варианта на вида на окачването. Вариантът с електронен контрол на работата на амортисьорите е част от серийното оборудване на Q8. Адаптивното пневматично окачване с контрол на амортисьорите е допълнително предлагана възможност, която предоставя на водача избор между комфортна и спортна настройка и съответното поведение на пътя. Тази система разполага с четири работни режима, които водачът може да избере от системата за динамичен контрол на поведението Audi drive select и да променя просвета на каросерията с цели 90 милиметра. Изключителен комфорт на возене и динамично поведение на пътя - адаптивното пневматично окачване обединява двете крайности в едно.

Друга допълнителна възможност за повишаване на динамиката на пътя при новия Audi Q8 е системата за управление на всички колела all-wheel drive, което може да отклонява задните колела с до 5 градуса. При ниска скорост на движение те се насочват в обратна на завиването на предните посока, с което диаметърът на завой на SUV модела намалява с цял метър, повишавайки маневреността и чевръстото му поведение. При висока скорост задните колела се насочват в посоката на предните, с което подобряват стабилността при бързи маневри като смяната на лентите на магистрала например.

Контролът на адаптивните системи на окачването е интегриран в управлението на електронната платформа на ходовата част. Системите са тясно взаимосвързани и работят с изключителна координация и максимална точност. Audi drive select осигурява избор на седем различни режима на работа, сред които и такъв за офроуд. Извън асфалтираните пътища Audi Q8 може да се възползва от всички предимства на на перманентното задвижване quattro, късите надвеси на каросерията и наличието на голям клиренс, достигащ максимум от 254 милиметра при версиите с адаптивно въздушно окачване и 220 милиметра при вариантите със стандартно окачване. Електронната платформа на ходовата част регистрира ъгъла на наклон на автомобила и показва тази информация за водача на екрана на системата MMI. При стръмни склонове с наклон над 6%, функцията за автоматичен контрол на спускането Hill Descent Control подпомага водача с автоматично подаване на необходимото спирачно усилие. Системата поддържа самостоятелно зададената от водача скорост на постоянно ниво до максимум от 30 км/ч, с което позволява на човека зад волана да се съсредоточи изцяло върху терена и управлението на автомобила.

Ефективен двигател - агрегатът 3.0 TDI с технология MHEV

Силовият тракт на новия Audi Q8 демонстрира впечатляваща мощ и висока ефективност благодарение на новата mild хибридна технология (MHEV). Задвижването включва в състава си литиево-йонна акумулаторна батерия, ремъчен стартер-алтернатор (BAS) и основна бордова електрическа мрежа с напрежение 48 V. Акумулаторната батерия е разположена под пода на багажното отделение и е с капацитет 10 Aч. Динамичният SUV може да се движи по инерция с напълно изключен двигател при скорост в диапазона между 55 и 160 км/ч, а стартер-алтернаторът ВАС позволява мигновно и неусетно за водача и пътниците рестартиране на двигателя по всяко време. В режим на намаляване на скоростта или пълно спиране, BAS преминава автоматично в режим на рекуперация, в който може да възстанови и съхрани в акумулаторната батерия до 12 кВт електроенергия. Работният режим на системата старт-стоп започва още при 22 км/ч, а при клиентска експлоатация в условия на реално пътно движение технологията MHEV е в състояние да намали разхода на гориво с до 0,7 литра на 100 километра.

На европейските пазари новият Audi Q8 ще дебютира с агрегата 3.0 TDI във версията Q8 50 TDI (среден разход на гориво в л/100 км - 6.8 - 6.6, средни емисии на CO2 в г/км - 179-172*). Той развива максимална мощност 210 кВт (286 к.с.) и максимален въртящ момент в размер на 600 Нм. Благодарение на тези показатели, ускорението от 0 до 100 км/ч на големия SUV модел отнема само 6,3 секунди, а максималната скорост достига 245 км/ч. Версията 50 TDI предлага множество технологични решения в различни области. За да се осигури оптимален температурен режим на работа за всяка ситуация на пътя, корпусът на картера и цилиндровите глави разполагат с отделни охладителни кръгове, а при буталата се използва маслено охлаждане с вградени при отливането им канали. Буталните пръстени и буталните болтове са проектирани за постигане на минимално триене, а маслената помпа е с напълно променлив режим на работа. Двигателят е свързан с допълнителната рама на предния мост посредством адаптивни хидравлични тампони. При работа на празен ход те потискат вибрациите с по-мек алгоритъм за погасяване на колебанията, докато при по-високо натоварване използват доста по-строги мерки, благодарение на което мощният TDI впечатлява с безупречни работни маниери независимо от режима на движение.

Предаването на тягата се осигурява от осемстепенна автоматична трансмисия tiptronic с бърза и плавна смяна на предавките. Работата на торсионния демпфер е съобразена с оборотния режим на двигателя и дава възможност за практически пълна компенсация на вибрациите и ефективно шофиране дори при много ниски обороти, а специалните мерки за вентилация дават възможност за употреба в офроуд условия. Електрозадвижваната хидравлична помпа на свой ред позволява на tiptronic трансмисията да превключи на необходимата за рестартиране предавка след режим на движение по инерция с изключен двигател.

Ясно и отчетливо –управление и контролни прибори

Концепцията за управление на функциите в новия Audi Q8 не изисква почти никакви бутони, превключватели и регулатори на арматурното табло и е изцяло фокусирана върху двата сензорни екрана с висока разделителна способност. Този революционен подход позволява на марката с четирите кръга да демонстрира впечатляващ трансфер на безкомпромисните си качествени стандарти към цифровия свят на бъдещето. Горният от двата екрана с диагонал 10,1 инча (с MMI Navigation plus) се използва за управление на инфоразвлекателните приложения и навигационната система, а долният, 8,6-инчов дисплей позволява на водача да управлява отоплението, вентилацията, климатизацията и комфортните функции и дава възможност за свободно въвеждане на текст. През това време ръката на водача може спокойно да лежи на удобния скоростен. Концепцията MMI touch response гарантира бърза и надеждна работа с всички съсредоточени в нея функции. Кликването за потвърждение на определена операция може да се усети и чуе, когато функцията бъде избрана с обратна тактилна връзка с пръста на потребителя. Структурата на менютата е интуитивна, логична и хоризонтална като тази при смартфоните - включително възможността за свободно конфигуриране и избор на предпочитани позиции (favorites), вид, структура и съдържание на началния екран.

В допълнение към всичко това, управлението на част от функциите с гласови команди с разговорни фрази превръща Audi Q8 в истински интелигентен събеседник. Системата обработва всички въпроси и команди от страна на водача и неговите спътници по два начина – на основата на съхраняваната на борда информация и с помощта на много по-подробните масиви от данни и изчислителни възможности в облака. Благодарение на това водачът може да изказва своите въпроси и команди напълно свободно, а системата е в състояние например, да разбере смисъла на изречението "Гладен съм" и съответно да даде своите предложения за намиращи се наблизо ресторанти.

Системата MMI navigation plus включва в състава си и цифровия блок на контролните прибори зад волана Audi virtual cockpit , чиито екран с висока разделителна способност и диагонал12.3 инча предлага два режима на работа – класически и навигационен, които могат да се сменят с бутон на многофункционалния волан. на по-късен етап ще се предлага и Audi virtual cockpit plus, който ще се отличава и с трети вид потребителски интерфейс с подчертано спортна графика (. Нead-up дисплеят, който също се предлага опционално, проектира най-важната информация (включително и подробни данни за препоръчителната лента за движение в навигационните инструкции) върху предното стъкло директно пред погледа на водача .

Интелигентна свързаност – инфоразвлечения и Audi connect

Новият Audi Q8 е оборудван серийно със системата MMI navigation plus, която използва новия стандарт LTE Advanced за мобилен трансфер на данни. Навигационната система дава интелигентни предложения за избор на дестинация въз основа на предишни пътувания и черпи от опита на системата за продължителността на шофиране и натоварването на трафика. Маршрутът се изчислява онлайн от сървърите на доставчика на картова информация и навигационни услуги HERE, използвайки данни в реално време за общата пътнотранспортна обстановка.

Онлайн услугите на Audi connect добавят прогнозни характеристики към процеса на навигация. Това дава възможност двете Car-to-X услуги, предоставящи информация за пътните знаци и подаващи предупреждения за опасности по маршрута да се възползват от „съвкупна интелигентност” на автомобилите Audi по пътищата. До края на годината ще бъде добавена и услугата за улично паркиране, което улеснява намирането на място за паркиране благодарение на базата данни от съобщения на останалите автомобили в „мрежата” за наличните в момента свободни пространства.

Допълнително предлаганият ключ Audi connect осигурява цифров достъп до Q8. Той дава възможност на собственика и на четирима други водачи да заключват и отключват автомобила, както и да стартират двигателя просто със своя Android смартфон. Стандартната функция за персонализация позволява на собственика да съхранява до 400 предпочитани параметъра в индивидуалния си потребителски профил - например позицията на седалката, настройките на климатичната инсталация или често използваните медиини източници и цели за навигационната система. В допълнение към заключването и отключването на Audi Q8, чрез личния смартфон могат да се управляват и много други функции за комуникационна свързаност. Водачите например могат да използват приложението myAudi, за да прехвърлят специални цели и маршрути в навигационната система, да възпроизвеждатаудио или да прехвърлят ангажиментите в своя календар от смартфона в MMI. Ще се отнася до качеството на звука и на връзката при мобилна телефония на борда, системата в Audi Q8 демонстрира най-високите съвременни стандарти благодарение на телефонния модул Audi phone box и технологията voice-over LTE. Същото в еднаква степен важи и за озвучителните системи Bang & Olufsen. Върховата версия с 23 високоговорителя предоставя 3D звук с индивидуална информация за високите честоти както на предните, така и на задните озвучителни тела. В резултат на това музикалното произведение се разгръща точно така, както е записано в концертната зала, предоставяйки наистина изключителен звуково преживване за всички в купето на новия Q8.

Безопасност и комфорт – електронните системи за асистенция на водача

Независимо дали паркирате, движите се в града или сте на дълго пътешествие - Audi Q8 може да улесни живота на човека зад волана в много ситуации. Audi обединява системите за асистенция на водача в общо четири пакета. Основният акцент в пакета Tour assist е асистентът на адаптивния Cruise control , който гарантира пълен комфорт и осигурява самостоятелно управление на автомобила в лентата и автоматичен контрол на дистанцията във всички скоростни диапазони. Той подкрепя водача при ускоряване и спиране, поддържане на желаната скорост и безопасна дистанция, както и при движение в условия на тежък трафик и задръстване. Системата разпознава хоризонталната пътна маркировка и съответните ограничения на лентата, пътната инфраструктура и разбира се - наличието на автомобили в съседни ленти и движещи се отпред превозни средства. Изключително предимство в условия на натоварен трафик е способността на Audi Q8 да адаптира автоматично скоростта си на движение съобразно пътната ситуация, отчитайки и ограниченията на скоростта. Функцията efficiency assist е друг основен елемент на пакета Tour assist. Тя автоматично привежда скоростта на движение към валидното в съответния участък ограничение на скоростта, намалява скоростта преди завой, както и при маневри за завиване на кръстовища и на кръгови движения. В допълнение към превантивната информация на екрана на Audi virtual cockpit, активният педал на газта осигурява и обратна връзка към крака на водача, допринасяйки съвместно за поддържане на максимално икономичен стил на шофиране с използване на рекуперативния режим на задвижването MHEV и интелигентния избор на движение по инерция или подаване на тяга в зависимост от актуалната пътна обстановка и очакваните от системата събития в предстоящата пътна отсечка. Асистентът за аварийни ситуации е компонент от пакета, свързан пряко с безопасността. В рамките на възможностите на системата той разпознава липсата на адекватна активност от страна на водача и съответно подава визуално, звуково и тактилно предупреждение. Ако тези мерки не предизвикат търсената реакция, системата поема самостоятелно управлението на новия Audi Q8 и автоматично намалява скоростта до пълно безопасно спиране, запазвайки лентата за движение. Тези действия са съпроводени и от активиране на мерките за безопасност на Audi pre sense и в зависимост от държавата от автоматично аварийно повикване.

Безопасността в условия на градско движение се гради на действието на общо пет системи. Асистентът за напречен трафик (Crossing assist) установява наличието на опасност от напречен трафик в близост пред автомобила, Audi pre sense 360​​° предупреждава за приближаващи отстрани автомобили, а функцията за следене на напречния трафик зад автомобила част (Rear cross traffic assist) съобщава за приближаващи превозни средства при бавни маневри на заден ход - например при излизане от място за напречно паркиране. Пакетът от електронни асистенти за безопасност придобива завършен вид с предупреждението при излизане от автомобила и при промяна на лентата за движение.

Системите в пакета Intelligent Park assist ssist, които ще бъдат добавени по-късно към гамата на новия модел, оказват подкрепа на водача по време на маневриране. Асистентът при маневриране предотвратява непосредствената опасност от нежелан контакт с неподвижни препятствия или автомобили посредством леки импулси в кормилното управление и предприемане на самостоятелно спиране - например при приближаване до колона в многоетажен паркинг. Основният акцент в този пакет от системи за асистенция на водача безспорно е триизмерният 3D изглед със свободно избираема гледна точка, но пакетът включва и функция parking pilot за (дистанционно) паркиране, който самостоятелно маневрира SUV модела в и извън мястото за паркиране, докато водачът просто наблюдава маневрите – той може предварително да излезе от автомобила да задейства процеса, като използва приложението myAudi на своя смартфон.

Дистанционната функция garage pilot на свой ред също предлага изключително удобство - благодарение на лазерния скенер той може да паркира автомобила много близо до стени и други препятствия, като например окачените по стените на гаража велосипеди. Тази функция е част от пакета plus assist packageкойто също предстои да бъде предлаган на по-късен етап

В случаите, в които Q8 се използва за теглене на товари, функцията за асистенция при маневри с ремарке trailer assist оказва неоценима помощ на водача чрез автоматично управление на автомобила на заден ход с отчитане на корекциите за прикачения товар. За водача остава само да зададе удобно желаната посока на екрана на системата MMI touch. Изображението от камерата за заден ход показва текущия и желания ъгъл на маневрата на заден ход. Audi предлага и отделно системата park assist, която може да насочва Q8 самостоятелно в свободни места за успоредно или напречно паркиране напред или на заден ход. За водача остава само работата с педалите на газта и спирачката и превключването на трансмисията. Асистентът за нощно виждане Night vision assist подобрява видимостта от гледна точка на водача в ситуациите със затруднена видимост по време на тъмната част от денонощието, подчертавайки в жълто регистрираните в близост до пътя хора и по-големи животни на екрана на Audi virtual cockpit пред водача.

Зад тези три впечатляващи функции стои един високотехнологичен компонент на Audi - централният управляващ модул на системите за асистенция на водача, който е част от серийното оборудване на новия Q8 и който обработва постоянно огромно количество информация от сензорите на автомобила, за да създаде виртуално изображение на околната среда. За набиране на необходимите за целта данни се грижат (в зависимост от избраното оборудванме) до пет радарни датчика, пет видеокамери, дванайсет ултразвукови сензори и лазерен скенер. Управляващият модул използва всичко това, за да изчисли съответните сигнали за изпълнителните звена и за осигуряване на възможно най-добрата подкрепа за водача.

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: