ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Всесезонните гуми са с все по-добри показатели

like0 unlike0
Auto-Press 07 Apr 2020 Новини
215
0
Всесезонните гуми са с все по-добри показатели

Малко преди Великден много шофьори мислят за смяна на гумите. Всеки, който се нуждае от нови гуми, сега е изправен пред въпроса: летни или всесезонни гуми? Експерти са тествали гуми за всякакви климатични условия и от TÜV Süd заявяват - през последните няколко години всесезонните гуми очевидно подобряват своите качества.

Основното им предимство винаги е било очевидно - спестявате си смяната на гумите на автомобила си два пъти годишно. Всесезонните гуми обаче не са алтернатива за всички - „Особено при екстремни сезонни условия, като тежки зимни пътни условия или в горещите летни дни, те могат да бъдат само компромис и са с по-ниски качества от “чистопородните” зимни или летни гуми“ - споделя Томас Залцингер, експерт по гумите в TÜV Süd.

Не бива обаче вече да се говори за „всесезонни гуми“ защото някои марки ги развиват повече на базата на зимна гума и те са с добри показатели за сняг, други повече на лятна гума, която ги представя по-добре дори при високи температури. Съвети в тази посока можете да получите от специализираниеа търговци.

Вече повече от 15 процента от собствениците на автомобили избират всесезонни гуми, когато купуват нов автомобил. Дори при производителите на автомобили вече могат да бъдат поръчани автомобили “обути” със съвременни модели всесезонни гуми на премиум производители, дори и в най-горните пазари сегменти. Таова се дължи на изчезването на доста недостатъци от предишните години в поведението на тодзи тип гуми.

Съвременните всесезонни гуми вече също са одобрени за по-високи скорости, като в някои случаи става дума и за скорости от порядъка до 300 км/ч. Гумите, маркирани с M&S, вече трябва да са проектирани за максимална скорост през лятото, като в същото време тези гуми отговарят на критериите за поставяне на така наречения алпийски символ със снежинката, който е задължителен при зимни пътни условия.

Друга голяма тенденция в технологиите на всесезонните гуми е намаляването на съпротивлението при търкаляне. Според експертите той е намалял с 20 до 25 процента при премиум марките през последните десет години. Влиянието на съпротивлението при търкаляне на гумата върху разхода на гориво и емисиите на CO2 е особено важно в градския и бавния междуградски трафици. Компромисите в динамиката и комфорта на шофиране на всесезонните гуми в сравнение с типичните летни и зимни гуми вече са много малки в сравнение с миналото.

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: