Двойният шев държи по-добре. Така и двойното впръскване на гориво - Twindosing почиства по-добре отработилите газове и новото предложение на VW за по-чиста работа на дизеловия двигател.
Технологията SCR (Selective Catalytic Reduction)
значително намалява азотните окиси в
отработилите газове. Тя отдавна е
стандартна с новото VW автоматично
запалване. И сега следва вторият
еволюционен етап на метода за
прочистване на основата на аурея /урина/.
При него “синята добавка" – AdBlue се
инжектира целенасочено пред два SCR
катализатора, подредени един зад друг.
Това намалява стойностите на азотните окиси NOX в сравнение с предходното поколение на съответните модели с около 80 процента, според обещаното от Волфсбург. Премиерата на новата технология Twindosing е в новия Passat 2.0 TDI Evo със 150 к.с., като двигателят вече отговаря на бъдещия емисионен стандарт Euro 6d.
Разходът на гориво в комбинирания цикъл NEDC с този мотор при седана Passat е 3,9 л/100 км, а при комбито Passat Variant — 4,0 л/100 км. По-нататък тази технология ще бъде разпространена и в другите модели, ползващи двигателя 2.0 TDI Evo, като Audi и осмото поколение на Golf във всимките си версии TDI.
Освен основния блок, монтиран непосредствено на двигателя, е внедрен допълнителен под дъното на автомобила. Всеки от тях си има своя дюза за впръскване на течноста AdBlue. В общи черти принципът на двойното въздействие върху вредните азотни окиси напочня този при системата ACS на Mercedes, но е с по-различно изпълнение – при VW има две различни точки за вкарването на AdBlue.
Добавяването на втория блок SCR доста по-нататък по потока на газовете, където те са повече изстинали, не само позволява да се увеличи дозировката на AdBlue, но и разширява диапазонът на температурите на излизащите газове при които SCR работи ефективно.
Резултатът е намаляване на нивото на азотни окиси с 80% в сравнениие с предишната система и то при измерване на пътя по системата RDE. В крайна сметка системата SCR разлага азотните окиси на безвредните азот и водна пара.