На пресбрифинг Шигеки Тераши, изпълнителен вицепрезидент и ръководител на отдела за изследвания и разработки на японската марка №1, разказа за плановете на компанията в областта на електромобилите. Така стана ясно, че Toyota, концентрирана досега върху хибридните автомобили, вече сериозно ще се заеме с масовите електрокари от 2020-о година натам, на практика едновременно с откриването на Олимпиадата в Токио.
Така електромобилите вече са новият приоритет на Toyota. На брифинга са били представени три кросовъра, два вана и седан във вид на макети от глина, но се намеква, че идващите електрическите модели ще са поне десет. Производството им, обаче, е планирано не за Страната на изгряващото слънце, а в Поднебесната империя.
В момента на старта на производството им в Китай ще са напълно готови и в достатъчна наличност след представяне на широката общественост нови твърдотелни акумулатори. Те ще са интегрирани в новата електрическа модулна платформа e-TNGA, която се разработва от консорциума EV C.A. Spirit Corp. С участието на девет фирми, сред които Subaru, Mazda, Suzuki и Daihatsu.
За вътрешния си пазар в Япония Toyota и Daihatsu подготвят три двуместни микрокара с пробег от около 100 км. Единият от тях е вече известният Toyota i-Road, за другите два няма информация, освен че нямат нещо общо с шоу-карите Concept-i и i-TRIL.
Тераши-сан признава, че при традиционния продажбен подход електромобилите няма скоро да носят печалба, затова надеждите се възлагат на нов бизнес-модел с каршеринг, лизинг, продажба на употребявани сертифицирани машини и други. В Toyota добре разбират, че няма много време за маене - “Ако не се ускорим сега и максимално, няма да можем да оцелеем” - сподели изпълнителния вице-президент. - “Особенно внимание вече сме решили да отделим на популяризацията на електрокари сред хората”.