Последните данни на Асоциацията на автомобилните прозиводители в Европа (ACEA) сочат, че регистрациите на нови търговски автомобили (леко-, средно- и тежкотоварни, и автобуси) в Европа са се свили с 67% през април до 61 369 единици, а резултатът за първите четири месеца на годината- 473 910 единици, е с 34.5% под миналогодишното ниво.
От ACEA коментират, че COVID-19 пандемията
оказва влияние на всеки един от
наблюдаваните от асоциацията пазари,
като най-големите потърпевши през април
са Испания (-87.8%), Италия (-85.5%) и Франция
(-82.4%). В търсенето на основиня двигател на
бизнеса с търговски автомобили-
лекотоварните до 3.5 тона, се наблюдава
спад от 69.6% до ниво от едва 46 264 единици.
Подобно е и положението след приключването на първите четири месеца на 2020 година- в Испания понижението е 46.6%, във Франция 41.6%, в Италия 41.4%, а в Германия е 22.5%.
Данните на ACEA сочат, че през април в България са били регистрирани 336 нови търговски коли, което е с 53.4% по-малко в сравнение със същия месец на 2019 година. Резултатът за първите четири месеца на 2020 година пък е на ниво от 2396 единици (-27.7%).
През април, в България са били регистрирани 255 нови лекотоварни коли (до 3.5 тона), което е с 30.1% по-малко в сравнение със същия период на миналата година.
Според данните на ACEA, България е страната е с най-малък спад в търсенето на лекотоварни автомобили за първите четири месеца на 2020, като понижението за периода е едва 9.2% (до 1613 единици), при двуцифрени показания за всички останали пазари в Европа.