• Електрификацията върви по план: лансирани са 101 нови модела като първи важен етап по пътя към 100% електрифицирана гама до 2025 г.
• Солидна позиция в Европа: пазарен дял от 16,8%
• Международните компании се фокусират върху рентабилен ръст и развитие на производствения отпечатък
„Във всички региони нашите екипи са движени от силен ангажимент към отлично представяне, рентабилни продажби и удовлетвореност на клиентите в една силно променяща се среда. Този ангажимент е подкрепен от стратегиите на нашата Група за ключови модели и ключови технологии и в дългосрочен план подхранва нашата амбиция да предоставяме екологични, безопасни и достъпни решения за хора и стоки за решаване на проблемите, свързани глобалното затопляне“, казва Карлос Таварес, Председател на Управителния съвет на PSA Group.
Превръщане в основен играч в електрифицираната мобилност
PSA Group вече е лансирала 10 нови plug-in
хибридни или изцяло електрически модели
в съответствие с плана си да предложи 100%
електрифицирана2 гама от 2025 г., от която 50%
ще бъде електрифицирана до края на 2021 г. с
13 допълнителни електрифицирани моделa.
От 2019 г. насам всички нови модели,
лансирани от PSA Group, се предлагат с изцяло
електрически или plug-in хибриден силов
агрегат. Поръчките за автомобили с ниски
емисии (LEV) са обещаващи и в съответствие
с целите на Групата да постигне
европейските изисквания за CO2 емисиите
за 2020 г. още от първия ден.
Компанията мобилизира признатия си експертен опит и работи със своите партньори и дилъри, за да отговори на очакванията на клиентите, като произвежда и предлага конкурентна гама с лесни и свръхмодерни услуги за ежедневието.
Увеличаване на продажбите на лекотоварни автомобили
В исторически план PSA Group предлага най-добрите в своя клас продукти, за да отговори на най-разнообразните нужди на клиентите. През 2019 г. Групата продаде 765 000 броя (от които 554 000 лекотоварни автомобили и 211 пътнически автомобили) и консолидира позициите си с пазарен дял от 25,1% в Европа3, движен основно от успешното обновяване на малките и средноразмерни ванове на Групата през последните три години.
Peugeot Expert, Citroën Jumpy и Opel Vivaro ще се предлагат в изцяло електрически версии от 2020 г. и цялата гама лекотоварни автомобили (и еквивалентните пътнически автомобили) ще бъдат електрифицирани до 2021 г.
Развитието на лекотоварните автомобили на Групата напредва с добро темпо в Латинска Америка, където Групата лансира пълна гама продукти и услуги за лекотоварни автомобили, и в Евразия с моделите средноразмерни ванове Peugeot, Citroën и Opel.
1 4 BEV: DS 3 CROSSBACK E-TENSE, Peugeot e-208 и e-2008, Opel Corsa-e и 6 PHEV: Peugeot 3008 HYBRID, 508 HYBRID и 508 SW HYBRID, Citroën C5 Aircross Hybrid, Opel Grandland X Hybrid4, DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4
BEV = Електрически автомобил с батерия и PHEV = Plug in хибриден автомобил
2 Изцяло електрически или plug-in хибридни версии
3 Пазарен дял на лекотоварни автомобили без пътнически версии
Европа: фокусирани върху представянето
Като се възползва от дисциплинирано
управление за постигане на CO2 целите,
Групата запазва позициите си, като
постига пазарен дял от 16,8% на пазар, който
нараства леко с 1,3%, отбелязва ръст на
основните пазари, особено в Италия (+0,5
пункта) и Испания (+0,2 пункта), запазва
пазарния си дял във Франция и
Обединеното Кралство и регистрира лек
спад в Германия (-0,6 пункта).
2019 бе година на консолидация за Peugeot.
Марката обнови изцяло предложението си
за B сегмента, за да подкрепи ръста си в
продажбите през 2020 г. Новата
електрифицирана гама, движена от Peugeot e-208
и e-2008, както и plug-in хибридните версии на
Peugeot 3008 Hybrid и 508 Hybrid седан и комби, са
изцяло налични за бизнес клиентите и
потребителите и могат да се похвалят с
едни от най-ниските CO2 емисии на пазара.
Citroën отбелязва най-силен ръст от 12-те
най-продавани марки в Европа,
увеличавайки пазарните си дялове на
основните пазари. Представянето й е
движено основно от SUV модела C5 Aircross,
лансиран през януари 2019 г., който ще бъде
наличен в plug-in хибридна версия през 2020
г.
Продажбите на DS Automobiles регистрират солиден ръст в световен мащаб, особено през втората половина на годината (+56%), движени от успеха на обновената гама на марката. Във Франция - основният пазар на DS, успешните модели DS 7 CROSSBACK и DS 3 CROSSBACK вече са силно позиционирани и представянето на марката се подобрява благодарение на нарастващата ексклузивна мрежа на DS, която към момента наброява 356 точки на продажба.
Opel Vauxhall фокусира стратегията си върху рентабилни канали за продажба и пазарни сегменти. Чрез последователното изпълнение на стратегията си за ключови модели Opel Vauxhall предприе стъпки за постигане на амбициозните бъдещи CO2 цели. SUV моделите Grandland X (+29%) и Crossland X (+28%) и лекотоварните автомобили (+20%) бяха особено успешни.
Близък Изток – Африка: увеличаване на пазарния дял на основните пазари
Пазарният дял на PSA Group се увеличи с 0,4 пункта в региона, като регистрациите нарастват с 9 100 броя в сравнение с 2018 г., въпреки че пазарите отбелязват спад с 100 000 броя4. Силни пробиви бяха направени в Турция (+2,1 пункта), Египет (+6,1 пункта) и Мароко (+2,1 пункта). Регионалното представяне през 2019 г. спрямо 2018 г. остава повлияно от намаляване на продажбите в Иран (май 2018 г.)5.
В средата на септември 2019 г. стартира производството в завода в Кенитра в Мароко. Производственият капацитет ще бъде удвоен до 200 000 автомобила още от средата на 2020 г.
Китай и Югоизточна Азия: преоформяне на бизнес модела
DPCA изложи приоритетите си в 6-годишен стратегически план, представен миналия септември, базиран на рентабилни продажби, по-нисък праг на рентабилност и прогресивно увеличаване на обемите за марките Peugeot и Citroën. Марката DS е фокусирана върху китайския пазар и финализира нов стратегически план. Продажбата на акциите на PSA Group в съвместното дружество CAPSA е част от този план. 2020 ще бъде първата година на NEV офанзивата на PSA Group в Китай, като пет NEV модела ще бъдат лансирани и продавани в Китай6.
В страните от Югоизточна Азия
малайзийският център NAM7 на Групата
стартира производството с Peugeot 3008 и 5008.
4 С изключение на Иран. Прогноза към 16 януари
5 Обемите, произвеждани в Иран, не са включени в консолидираните продажби от 1 май 2018 г.
6 NEV = Автомобили, задвижвани от нови източници на енергия / 2 BEV: Peugeot e-2008, DS 3 CROSSBACK E-TENSE и 3 PHEV: Peugeot 508L HYBRID и 4008 HYBRID, C5 Aircross Hybrid
7Naza Automotive Manufacturing
Латинска Америка: свиващи се пазари
Пазарите бяха ударени силно в Аржентина (-43%) и Чили (-11%) от икономическите и политически ситуации. Движени от успеха на новия SUV C4 Cactus и предложението за лекотоварни автомобили, продажбите на PSA Group останаха динамични в Мексико (+13%), Бразилия (+2%) и по-малките пазари (Колумбия, Куба, Еквадор и Уругвай).
Индия и Тихоокеански регион: ръст на продажбите в Япония
Продажбите в региона се увеличиха леко, въпреки регистриращите спад пазари. Повтарящият се успех в Япония продължава с 20% ръст на продажбите. PSA Group стартира производството на трансмисии в Индия (завода в Хосур) със своя партньор AVTEC Ltd (дружество от групата CK Birla Group) и е на път да лансира SUV модела C5 Aircross в Индия през 2020 г., който ще бъде последван от проектирани в страната нови и революционни модели Citroën през 2021 г.
Евразия: повторното лансиране на марката Opel
Продажбите в региона се увеличиха през втората половина на 2019 г., особено в Украйна и Русия. В Украйна Групата бележи по-голям ръст от пазара благодарение на всичките четири марки. Марката Opel засили присъствието си на украинския пазар в началото на 2019 г., а марката DS бе лансирана през втората половина на 2019 г.
Въпреки че руският пазар отбеляза спад от 2,3%, продажбите на лекотоварни автомобили на Групата се увеличиха благодарение на Peugeot Traveller/Expert и Citroën SpaceTourer/Jumpy. Наскоро Групата лансира отново марката Opel в Русия, стартирайки с моделите Zafira Life и Grandland X.