От соцминалото е останал изразът “волгата с еленчето”, като еманация на уважението към един добър автомобил. Но историята на статуетките на предния капак е доста по-стара – около десетина година след като първите автомобили започват да пушат из Европа сър Джон Монтагю, барон на Буало, край Саутхемптън слага на капака на своя Daimler 1896-а статуйка на Свети Кристофър, покровител на пътешествениците и така се ражда тази мода...
Тя бързо завладява производителите на автомобили в началото и средата на миналия век, като всеки се е стремял да вкара оригиналност и идея водеща за марката. Статуетките по принцип били ръчна изработка от всякакви материали – стомана, мед, бронз, цинк и дори стъкло. Имали и галванично покритие с хром или никел и се полирали до блясък. Естествено, веднага се появили и евтини имитации на прочути марки, продавани в магазините.
След Втората световна война фигурките отстъпили мястото си на емблемите на новата ера – самолети и ракети, а през 60-е години фигурките постепенно слезли от капаците, отстъпвайки мястото си на емблемите, рожби на съвременното автомобилостроене, подчинено на аеродинамичноста и функционалноста на каросериите.
Днес на пръстите на едната ръка могат да се изброят марките запазили фигурките на капака като оригинална екипировка. Mercedes продължава да използва традиционната си трилъчна звезда, дамата на Rolls-Royce също оцелява, Chrysler използва орнаменти за капака на вановете си, но те са далеч от прелеста и грацията на довоенните фигурки.