ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Скания с 9 модела на метан в Каталога на NGVA Europe за 2019

like0 unlike0
Auto-Press 29 Nov 2019 Новини
72
0
Скания с 9 модела на метан в Каталога на NGVA Europe за 2019

Броят на автомобилите на природен газ, които се движат по европейските пътища, надхвърля 1,4 милиона, отчита последният доклад на Асоциацията за превозни средства с природен и био газ (NGVA Europe) за 2019-та година. Зарядната инфраструктура е добре развита и поддържа мрежа от 3665 горивни станции за сгъстен природен газ и 214 бензиностанции за втечнен природен газ. Както автопаркът, така и мрежата от станции постоянно се разширяват в цяла Европа, посочват още от асоциацията.

Компресиран или втечнен (CNG или LNG), природният газ е основно метан, който все повече се произвежда от възобновяеми източници, под формата на биометан и синтетичен природен газ. Природният и възобновяем метан може да се смесва без ограничение, като по този начин се осъществява постепенно и гъвкаво преминаване към въглероден неутралитет, т.е. към нулеви емисии на въглероден диоксид. Това означава, че CNG и LNG технологиите могат да намалят емисиите на парникови газове с до 95%, което представлява важен актив за околна среда и индустрията, изчисляват създателите на доклада.

„Природният газ, използван като транспортно гориво, допринася за комфорта на водача и маршрута с по-ниски нива на шум до 50% по-малко в сравнение с дизела. В същото време транспортните средства на природен газ са достъпни решения не само за лични автомобили, но и за товарния транспорт“, коментира Андреа Герини, генерален секретар на NGVA Europe.

В това се убедиха и българските транспортни фирми и потребители на логистични услуги, които само преди месец тестваха най-модерните камиони на метан на Скания в първото в България роуд шоу „Устойчивост! Сега и отвъд хоризонта“. В 7 точки в страната те имаха възможност да се запознаят и да изпробват лично възможностите за спестяване, икономическата рентабилност на транспорта на метан и ниския разход на гориво на модерните возила. „Разходът на гориво на тежкотоварните автомобили на метан, които показахме, е значително по-нисък, в сравнение с дизеловите, при запазени работни характеристики“, каза изпълнителният директор на Скания България Петър Дончев. По думите му пробегът с едно зареждане на резервоара е над 500 км. Клиенти, които ползват камиони на CNG на Скания са изчислили, че спестяването стига е между 600 и 1000лв. на месец през пробег около 10 000 км, а въглеродните емисии могат да бъдат намалени с до 90%, в зависимост от вида алтернативно гориво.

Шведският производител присъства с 9 свои модела камиони и автобуси на метан в Каталога за 2019 г. на NGVA Europe за автомобилите на природен газ. Каталогът включва съпоставими данни и изчерпателен преглед за рентабилност и ефективност на 68 автомобила, налични на европейския пазар - 23 леки автомобила, 11 леки търговски превозни средства, 13 камиона и 21 автобуса.

Новият Ford Kuga обещава с до 28% по-добра горивна икономичност

Подобни

LADA Vesta Sport получи два нови екстериорни цвята

LADA Vesta Sport получи два нови екстериорни цвята

LADA обяви, че специалната версия Sport на Vesta получава два нови екстериони цвята, увеличавайки избора на потребителите до общо 6...

Новата Toyota Sienna идва с прахосмукачка и хладилник

Новата Toyota Sienna идва с прахосмукачка и хладилник

Североамериканското подразделение на Toyota разпространи първата информация за изцяло новото поколение на многофункционалната си...

Първи поглед към новото Santa Fe на Hyundai

Първи поглед към новото Santa Fe на Hyundai

Hyundai разпространи първото изображение на новата версия на хитовия си и отбелязващ 20 години пазарно присъствие SUV модел Santa...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: