Преди десет години на SEAT все още му “висяха” крилете. Във всеки случай настроението през май 2010 г., когато марката навърши 60 години, беше доста миньорно. Но испанското дъщерно дружество на VW извърши невероятен подем и сега е оптимист за новото десетилетие. „Вече е ясно, че то ще бъде много различно за 70-ия ни рожден ден тази година“, казват от SEAT.
В течение на последното десетилетие отливът се превърна в прилив - „Seat се разви от проблемно дете до завоевателна машина за Volkswagen Group“, е уверената оценка на налазаторите. Това би било демонстрирано много добре преди всичко от впечатляващите цифри на радтеж в Германия - най-важният пазар за продажби на испанската марка.
Seat успя да промени курса с нови модели и ъпгрейди на продуктите, като през годините на миналото дедетилетие марката отбеляза четирицифрени последователни темпове на растеж в Германия. 2014 г. приключи с 93 129 нови регистрации, което съответстваше на увеличение с 84,6 процента в сравнение с 2010 г. Испанският пазарен дял на марката пък нарасна с 1,4 процентни пункта до 3,1% за същия период.
До и включително миналата 2019 г., пътуването на марката вървеше непрекъснато нагоре. „Развитието на марката Seat през последното десетилетие е история на успеха“, - казва Бернхард Бауер, изпълнителен директор на Seat Германия. По-специално през последните три години, нещата за нея се развиха много добре в международен план, особено на германския пазар.
А новото десетилетие? "Въпреки песимистичните прогнози за нашата индустрия, виждам Seat в радтеж - и най-вече, разбира се, заради новата ни марка за мощни автомобили Cupra, която е много добре позиционирана за следващите години и с голям потенциал за по-нататъшен растеж", казва Бауер. Екологичните модели на CNG си бяха много популярни и преди, а със старта на електрическата атака на марката няма причина историята на успеха от последното десетилетие да не продължаи през новото десетилетие.