Европейските продажби на Audi паднаха през миналия месец с цели 56% заради забавяния в доставките на нови автомобили към дилърите свързани с прилагането на новите световни правила за хармонизирана тестова процедура на леките автомобили известни вече като WLTP.
Tова пропадане в Европа повлия и глобалните продажби на Audi, които паднаха през септември с 22%. Най-голям е спадът на продажбите в Германия - 69 процента, в Англия и Франция спадът е 53%, в Италия е 52, а в Испания 60. На този фон в Китай има главоломен растеж – 13%, а в Щатите също се отбелязва макар и минимален растеж от 1.2 процента.
Според компанията спадът се дължи на изпразването на наличностите при дилърите и на новите ограничения. Правилата за тестване WLTP влязоха в сила на 1-и септември и удариха яко автопроизводителите. Според компанията-майка на Audi - Volkswagen Group, най-добре продаваните й модели вече отговарят на правилата WLTP, което трябвало да оправи положението със спада на продажбите.