ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Преди 125 години тръгва първият автобус с ДВГ от Benz & Cie!

like0 unlike0
Auto-Press 24 Mar 2020 Новини
157
0

Преди 125 години тръгва първият автобус с ДВГ от Benz & Cie!

Преди 125 години тръгва първият автобус с ДВГ от Benz & Cie!
/add_images/news/032020/s_1585080002_242.jpg
  1. Преди 125 години тръгва първият автобус с ДВГ от Benz & Cie!
  2. Преди 125 години тръгва първият автобус с ДВГ от Benz & Cie!
  3. Преди 125 години тръгва първият автобус с ДВГ от Benz & Cie!
  4. Преди 125 години тръгва първият автобус с ДВГ от Benz & Cie!
  5. Преди 125 години тръгва първият автобус с ДВГ от Benz & Cie!
  6. Преди 125 години тръгва първият автобус с ДВГ от Benz & Cie!
  7. Преди 125 години тръгва първият автобус с ДВГ от Benz & Cie!
  8. Преди 125 години тръгва първият автобус с ДВГ от Benz & Cie!
  9. Преди 125 години тръгва първият автобус с ДВГ от Benz & Cie!
  10. Преди 125 години тръгва първият автобус с ДВГ от Benz & Cie!
  11. Преди 125 години тръгва първият автобус с ДВГ от Benz & Cie!

- Benz & Cie. Достави първия автобус с двигател с изгаряне на 12 март 1895 г.

- Премиера в редовната редовна услуга, свързваща Siegen, Netphen и Deuz

- Горивният двигател направи революция в сегмента, доминиран от конни превозни средства и парни автобуси

- Днес: Daimler предлага акумулаторни електрически модели автобуси и технология за задвижване на базата на горивни клетки

На 12 март 1895 г., преди 125 години, автомобилният производител Benz & Cie. доставя в Манхайм първия автобус с ДВГ на Rheinische Gasmotoren Fabrik. Превозното средство се базира на модела Benz Landauer, който дотогава е най-големият автомобил, предлаган от Benz & Cie. Той е развит на базата на четириколесните модели Victoria и Vis-à-Vis с и се предлага от 1893 г. нататък. Автобусът имал общо осем места. За сравнение, съвременният съчленен автобус Mercedes-Benz CapaCity L за популярни маршрути в големите градове може да побере до 191 пътници.

Компанията Netphener Omnibus-Gesellschaft поръчва от Benz & Cie автобус на 19 декември 1894 г. и използва превозното средство от 18 март 1895 г. по маршрута Зиген-Нетфен-Деуз. На 29 март 1895 г. компанията си поръчва и втори автобус, който Benz & Cie. доставя на 26 юни 1895 г. И двата автобуса са задвижвани от хоризонтален, едноцилиндров разположен отзад двигател със стоящ маховик и работен обем от 2,9 литра. Двигателят има автоматичен смукателен клапан и контролиран изпускателен клапан и предлага мощност от 3,7 кВт (5 к.с.). Охлаждането е под формата на изпаряване а за запалителната система се използва акумулатор с високо напрежение.

Автобусът иман решетъчен покрив за багаж, надпис "Siegen-Netphen-Deuz" отстрани и номерирани седалки. Оборудването включва бандажни резервни гуми за задните колела и едно предно. Вторият автобус е подобно оборудван, но има и сигнален звънец. Други автобуси с бензинови двигатели, базирани на Landauer, са доставени до Беречак (Schild & Cie.) и Норденхам (Йохан Янсен).

Премиерата на редовното автобусно обслужване продължава само до зимата на 1895/96 г., при което обслужването на пътническата линия е спряно поради хлъзгавите зимни пътища. Въпреки това 12 март 1895 г.се превръща в повратна точка в историята на пътническия транспорт, тъй като бележи началото на услугата автобусен транспорт, при която хората се сбогуват с конните автобуси и задвижвани с пара.

Днес автобусната индустрия отново е в разгара на техническа трансформация - този път обаче е наред електрическата енергия. От 2018 г. изцяло електрическият градски автобус eCitaro се сглобява в завода на Mercedes-Benz в Манхайм. От 2022 г. нататък се предвижда вариант с технология за горивни клетки за генериране на бордова електрическа енергия от водород като разширител на обхвата. Тези автобуси с техните алтернативни задвижващи системи играят ключова роля в прехода на Daimler към СО-неутрален превоз на пътници.

Доставянето на първия автобус с ДВГ на Benz поставя началото на изключително успешната 125-годишна история на автобусите на Mercedes-Benz с техните многобройни и разнообразни акценти. Сред тях е Mercedes-Benz O 321 H, който се сглобява от 1954 до 1964 г. и празнува 65-ия си рожден ден през 2019 година.

Множество експонати в музея на Mercedes-Benz също свидетелстват за това многостранно развитие, като автентична реконструкция на автобуса с двигател с горивна система на Бенц, автобус на Mercedes-Benz O 303 от 1979 г. поставя стандарта за безопасност на автобусите. O303 не само първият, използван за провеждане на систематични тестове за преобръщане, нои първият автобус в целия свят, оборудван с антиблокираща система ABS.

Други интересни експонати са британският двуетажен автобус Milnes-Daimler от началото на 20-ти век и автобуса Mercedes-Benz O 2600 от 30-те години на миналия век, туристическия автобус O 3500 от 50-те години на миналия век и най-ярко боядисания бразилски LO 1112 от 1969 г. Стандартният автобус O 305 от 1980 г. и Mercedes-Benz Travego от поколение 2009+ завършват изложбата в зала 1.

Градският и междуселищен автобус на Mercedes-Benz O 10000 от края на 30-те години на миналия век, който е превърнат в мобилен пощенски офис в Австрия, е изложен в зала 2, както и Mercedes Benz O 302, който става отборния автобус, използван от германския национален отбор по футбол по време на Световното първенство по футбол през 1974 г.

FORD въвежда програма "Без докосване" в европейската си сервизна мрежа Звезди и коли: Кой е вашият Volkswagen според зодията

Подобни

Онлайн търсене на камерите за скорост в Германия

Онлайн търсене на камерите за скорост в Германия

Средно 43 700 интернет потребители в Германия са търсили ключовата дума „скоростна камера“ всеки месец за последните четири години....

Renault 16 празнува 55-ия си рожден ден - видео

Renault 16 празнува 55-ия си рожден ден - видео

Точно 1 845 959 екземпляра от този крайъгълен камък в моделната история на компанията са построени от Renault от март 1965 до...

Harley LiveWire - 1723 километра за 24 часа

Harley LiveWire - 1723 километра за 24 часа

Въпросът буквално вълнува - Колко далеч можете да стигнете с електрически мотоциклет за 24 часа? Швейцарецът, предприемач и бивш...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: