Tesla Model 3 не дава мира на автопроизводителите и продължава да събира конкуренти. Съвсем предсказуемо в тяхната редица има най-много китайски творения, последният от които се казва GAC Aion S. Производителят му прави яка реклама и дава сериозни заявки за възможностите на електромобила си. Автомобилът, обаче, може да излезе и нещо сериозно, след като е вече в серийно производство и се набират поръчки за него в Поднебесната империя.
В колата се забелязва определено сходство по черти с Toyota Camry и това не е случайно. В Поднебесната империя концернът GAC е производствен партньор на японската марка, което, по стар китайски обичай, не признаващ термин като интелектуална соственост, възприема в местните продукти черти от дизайна на чуждата продукция.
Новият модел на GAC е развит и върху нова, специално създадена за електромобили модулна платформа с междуосие от 2750 мм. Очаква се че по-нататък тя ще се ползва и за разработка на кросовър с увеличено до 2900 мм междуосие.
Производството вече върви в новия завод на компанията с проектен годишен капацитет от 200 000 автомобила. За Aion S в Китай вече е обявена и стартовата цена – 24 000 щатски долара, заявките са вече отворени, а първите автомобили трябва да отидат при купувачите си през май тази година.
Електромобилът е доста технологичен. В
него са използвани литиево-йонен
акумулатор последно поколение и
специално разработен с цел намаляване на
теглото възел, обединяващ електромотора,
трансмисията и конвертора. В крайна
сметка целият елемент се е получил с
тегло от едва 87 кг. Заслужава да се
отбележи и ниският коефициент на
аеродинамично съпротивление Сх от 0,245.
Пробегът с едно зареждане се обявява на 510 км, пресметнат според вече остарелия метод NEDC, което означава, че по новия WLTP пробегът ще е с около 100 км по-нисък. От компанията, обаче твърдят, че са успели да “изтискат” от машината пробег с едно зареждане от 630 км при равномерна ограничена скорост и при изключени всякакви допълнителни консуматори на ток като климатик и мултимедия.
Засега от компанията не споделят конкретни планове за продажби извън Китай, но подчертават, че биха искали това да се случи.