ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Plug-in хибридите – ADAC – дали са наистина по-добри?

like0 unlike0
Auto-Press 02 Jun 2020 Новини
109
0
Plug-in хибридите – ADAC – дали са наистина по-добри?

Модерните зареждаеми хибридни превозни средства (PHEV) понякога са много икономични и с ниски емисии на пътя, но понякога не са от тези само с двигатели с вътрешно горене. Това е показва тест за сравнение на ADAC под мотото „Mock pack или приятел на околната среда?“

Според техниците, зареждаемите хибриди могат да бъдат разделени на три групи: в първата група са винаги по-икономичните и с по-ниски емисиие от сравнителните модели с ДВГ, в група 2 те получават само предимство при дял на електрическото шофиране от около 50 процента. И в трета група, PHEV няма предимство при нито един сценарий за шофиране.

По принцип важи и следното правило - Ако бензинов плъгин се използва на дълги пътувания вместо икономичен дизел, в действителност той обикновено няма предимство при консумация и вредни емисии“, казват от автоклуба.

ADAC разгледа десет двойки автомобили въз основа на своята процедура за Екотест и сравни емисиите на CO2 при работа с дял на електрическото задвижване от 50 процента и 80 процента електрически дял. Volvo XC40 PHEV постигна добри стойности - изразходва с половин литър по-малко гориво от бензиновия си колега, дори и с празен задвижващ акумулатор. С 80 процента електрическо шофиране той спести почти 40 процента CO2.

VW Passat Variant PHEV изразходва повече от един литър повече гориво при работа само на бензин. ADAC - "С половин ел-возене, емисиите на CO2 и от двете коли са почти еднакви и само при 80 процента чисто е-придвижване хибридът отделя почти десет процента по-малко CO2 от дизела."

Конвенционалният BMW X5 Diesel винаги се представя по-добре от своя PHEV колега. Например, плъгин вариантът използва почти три литра повече гориво при работа с чист бензин и дори с 80-процентов е-дял, което е доста нереалистично в ежедневието, PHEV излъчва малко под десет процента повече CO2.

Същността на въпроса с доста неефективните зареждаеми хибриди е че като стимул да се купуват, те получават и държавен бонус за околната среда плюс данъчни облекчения, когато се използват като служебен автомобил.

Ето защо ADAC моли производителите да посочват стойностите на потреблението за чисто електрическо шофиране и работа само с двигател с вътрешно горене с празен задвижващ акумулатор, така че те да могат да се сравняват директно от купувачите и операторите на автопарка със съответните двигатели с вътрешно горене.

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: