Модерните зареждаеми хибридни превозни средства (PHEV) понякога са много икономични и с ниски емисии на пътя, но понякога не са от тези само с двигатели с вътрешно горене. Това е показва тест за сравнение на ADAC под мотото „Mock pack или приятел на околната среда?“
Според техниците, зареждаемите хибриди могат да бъдат разделени на три групи: в първата група са винаги по-икономичните и с по-ниски емисиие от сравнителните модели с ДВГ, в група 2 те получават само предимство при дял на електрическото шофиране от около 50 процента. И в трета група, PHEV няма предимство при нито един сценарий за шофиране.
По принцип важи и следното правило - Ако бензинов плъгин се използва на дълги пътувания вместо икономичен дизел, в действителност той обикновено няма предимство при консумация и вредни емисии“, казват от автоклуба.
ADAC разгледа десет двойки автомобили въз основа на своята процедура за Екотест и сравни емисиите на CO2 при работа с дял на електрическото задвижване от 50 процента и 80 процента електрически дял. Volvo XC40 PHEV постигна добри стойности - изразходва с половин литър по-малко гориво от бензиновия си колега, дори и с празен задвижващ акумулатор. С 80 процента електрическо шофиране той спести почти 40 процента CO2.
VW Passat Variant PHEV изразходва повече от един
литър повече гориво при работа само на
бензин. ADAC - "С половин ел-возене,
емисиите на CO2 и от двете коли са почти
еднакви и само при 80 процента чисто
е-придвижване хибридът отделя почти
десет процента по-малко CO2 от дизела."
Конвенционалният BMW X5 Diesel винаги се представя по-добре от своя PHEV колега. Например, плъгин вариантът използва почти три литра повече гориво при работа с чист бензин и дори с 80-процентов е-дял, което е доста нереалистично в ежедневието, PHEV излъчва малко под десет процента повече CO2.
Същността на въпроса с доста неефективните зареждаеми хибриди е че като стимул да се купуват, те получават и държавен бонус за околната среда плюс данъчни облекчения, когато се използват като служебен автомобил.
Ето защо ADAC моли производителите да посочват стойностите на потреблението за чисто електрическо шофиране и работа само с двигател с вътрешно горене с празен задвижващ акумулатор, така че те да могат да се сравняват директно от купувачите и операторите на автопарка със съответните двигатели с вътрешно горене.