ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Новият Ford Explorer - на първа обиколка в хибридния свят

like0 unlike0
Auto-Press 03 Jul 2020 Новини
188
0

Новият Ford Explorer - на първа обиколка в хибридния свят

Новият Ford Explorer - на първа обиколка в хибридния свят
/add_images/news/072020/s_1593763213_805.jpg
  1. Новият Ford Explorer - на първа обиколка в хибридния свят
  2. Новият Ford Explorer - на първа обиколка в хибридния свят
  3. Новият Ford Explorer - на първа обиколка в хибридния свят
  4. Новият Ford Explorer - на първа обиколка в хибридния свят
  5. Новият Ford Explorer - на първа обиколка в хибридния свят
  6. Новият Ford Explorer - на първа обиколка в хибридния свят
  7. Новият Ford Explorer - на първа обиколка в хибридния свят

Специално за auto-press.net от Рудолф Бьогел, Global Press, Гросгерау, Германия

Ford си постави твърда цел - до края на 2022 г. да бъдат продадени повече електрифицирани автомобили, отколкото с двигатели с вътрешно горене. И още нещо - американците искат около милион от тези хибридни превозни средства да тръгнат по европейските пътища. Синият овал планира 18 различни модела за следващите две години, а първият от тях е флагманът на гамата. Ford Explorer вече се захранва едновременно с електрически и бензинови двигатели.

30 години след неговото раждане и осем милиона превозни средства по-късно, има вече и сериозен намек за дружелюбност към климата с оригиналния американски SUV, който всъщност стартира новата цел. Като зреждаем хибрид, той има два типа задвижване - конвенционалният двг, трилитров, V6, бензинов двигател, заедно с електродвигателя със 102 к.с., осигурява впечатляваща мощност от 457 к.с. и въртящ момент от невероятните 825 Нм.

Няма въпрос – наистина е забавно карането леко на този флагман на изкуството на американския автомобилен производител из района. Когато могъщият капак навлиза в завоите, когато четирите изпускателни тръби бълбукат, сякаш сте седнали в Кадилак от 70-те – наистина има радост в шофьорското сърце.

Хибридното задвижване е убедително по отношение на емисиите. Със само 71 грама CO2 на километър (според WLTP стандарта) Explorer е истински чиста машина за сегашния етап. Също така би било много хубаво, ако разходът всъщност беше само посочените 3,1 литра (WLTP). Разбира се, тази стойност е чисто аритметична, което изисква последователно зареждане на батерията.

Тъй като обаче вероятно никой няма да свърже своя Explorer към електричеството отново след теоретичния електрически обхват от 42 километра, на практика излизат съвсем различни стойности. Тестовият автомобил показва реалистични десет литра при работа на дълги разстояния след пробег от 1500 километра, от които 335 километра са изминати на електричество.

Ford Explorer върши добра работа по възстановяване на енергията при спиране. При краткия тест-драйв от около 50 километра батерията губи само около половината от първоначалния си e-обхват на 28-я километър. "EV now" е името на това движение, което позволява скорост до 135 км / ч и това е един от четирите възможни режима.

С "EV Auto" устройството се поддържа в най-доброто възможно състояние в зависимост от изискването за мощност и състоянието на зареждане. „EV по-късно“ спестява енергия на батерията за възможна бъдеща екологична зона, а с „EV recharge“ бензиновият двигател не само задвижва колата, но и презарежда батериите. Говорейки за презареждането - ако искате да отидете на работа с пълна е-мощност сутрин, имате нужда от пет часа и 50 минути в контакта за домакинството или четири часа и 20 минути в стенно зарядно или в обществена станция за зареждане.

Explorer има интелигентна система за задвижване на всички колела. На всеки десет милисекунди компютърът извиква данни на сензора (включително скорост, ускорение и сцепление на гумите) и след това разпределя момента между осите, както е необходимо. Подчертано е повече отзад, когато трябва динамичност, а задвижването на предните колела идва, когато пътните условия го изискват.

Независимо дали се движите на сняг, пясък, кал, терен или влачите ремарке - има отделна програма за шофиране за почти всяка ситуация. Тя се задейства от кръгов селектор поставен в централната конзола. Цялата работа разбира се е автоматична. И тъй като Explorer иска да задава стандарти, има дори десет предавки на автоматика.

Но това не е всичко със суперлативите - над пет метра дължина, почти 2,30 метра ширина - американският колос предлага на своите пътници много място. Той дори има трети ред седалки на борда за общо седем пътуващи или за цял баскетболен отбор, заедно с две резерви.

Дигиталният интериор също е част от зоната на комфорт. Навсякъде има гнезда за зареждане, лесно могат да се настроят общо 10 WiFi връзки. И дори с екраните, няма бъркотия, приборното табло е с диагонал на екрана 31,2 сантиметра, сензорният екран за инфотейнмънт 25,7 сантиметра.

Автомобилните асистенти, които правят възможно полуавтономното шофиране, също са цифрови. Е не са толкова “умни”, както при Mercedes или BMW, системата се намесва доста грубо в действията, сякаш инструкторът по шофиране стиска волана. И още един минус - изображенията от камерата за обратно виждане и 360-градусовия изглед са твърде малки.

Цената на Explorer, който играе в една лига с BMW X7, Mercedes GLS или Volvo XC90, е гореща. В Германия той се предлага с две нива на оборудване. Като ST-Line от 76 000 евро и като Platinum издание от 77 000 евро. Но в колата има толкова много излишъци, че почти не можеш да кажеш не искам и не мога какво повече да поръчам. Истинско предизвикателство към конкуренцията.

Технически данни Ford Explorer хибрид ST-Line

- Дължина / ширина / височина: 5,05 / 2,28 / 1,78 метра

- Двигател: 3,0 литров бензинов двигател
- Ходов обем: 3000 куб.см.

- Мощност: 267 кВт / 363 к.с.

- Електродвигател: 75 кВт / 102 к.с.

- Макс. мощност: 336 кВт / 457 к.с. при 5750 / мин
- Максимален въртящ момент: 825 Нм при 2500/ мин

- 10-степенна автоматична кутия, задвижване на всички колела

- Ускорение: 0-100 км / ч за 6,0 секунди

- Максимална скорост: 230 км / ч

- Стандартна консумация (WLTP): 3,1 л / 100 км

- Консумирана мощност: 20,5 кВтч / 100 км

- CO2 емисии (WLTP): 71 г / км

- Цена: от 76 000 евро

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: