Renault вече предлага адаптивен круиз контрол с функция за спиране и тръгване за различни автоматични версии на Captur. Според французите шофьорът по този начин определя безопасно разстояние от 1,2 до 2,4 секунди от автомобила отпред и необходимата за това максимална скорост.
„При задръствания и бавен трафик системата спира спира Captur и го задвижва отново автоматично, веднага след като автомобилът отпред започне да се движи“, казва Renault. Ако дотогава изминат повече от три секунди, водачът трябва да натисне педала на газта или да натисне бутон на многофункционалния волан.
Captur прави крачка към автономно шофиране с интегрираните функции за движение на магистрала и с асистента за задръстване. Той може да поеме автомобила напълно в определени граници и да го управлява независимо. Основно изискване е превозното средство трябва да е на магистрала или многолентов път с маркировка на лентата.
При полуавтоматизирано шофиране Captur следва своята лента на движение, дори ако нито едно превозно средство отпред не кара пред него. Шофьорът обаче трябва да държи ръцете си върху волана. Ако това не стане, системата ще ви предупреди след 13 секунди.
Помощ за магистрала и задръстване, както и адаптивен круз контрол с функция стоп и движение са достъпни като опции от нивото на оборудване Intens за Captur TCe 130, TCe 155 и dCi 115 със 7-степенна трансмисия с двоен съединител.