Данните на агенцията JATO Dynamics сочат, че през януари на европейския пазар е било отчетено петото поредно понижение на масечна база и най-слабото постижение за съответния месец от 2013 година насам.
Според статистиката на JATO Dynamics, през януари, продажбите на нови автомобили в Европа са достигнали ниво 1.22 млн единици, което е с 4.6% под това за същия период на 2018 година.
С шест изключения- Citroen (+2%), Dacia (+14%), SEAT (+4%), Volvo (+18%), MINI (+3%) и Mitsubishi (+9%), всички останали марки записват понижение в продажбите си през изминалия месец.
На челната позиция на европейския пазар е Volkswagen със 141 663 продажби, след което в ТОП 10 се подреждат Peugeot с 82 447, Ford с 80 639, Renault със 72 877, Opel/Vauxhall с 69 289, Mercedes с 67 395, Toyota с 60 876, Skoda с 60 516, BMW с 59 088 и Audi с 54 185.
Макар и с понижение от 20% в продажбите си през януари, Volkswagen Golf запазва лидерската си позиция на европейския пазар, като общата му реализация е на ниво от 34 313 единици. След него застава VW Polo с 25 550, а на третото място е Renault Clio с 23 970. В ТОП 5 влизат също така SKODA Octavia с 20 385 и Toyota Yaris с 20 340.
От наблюдаваните от JATO Dynamics 27 европейски пазара, само на пет се наблюдава подобрение в бизнеса през първия месец на 2019 година- Румъния, Унгария, Дания, Португалия и Гърция, а понижението в бизнеса е най-сериозно в Холандия, където спадът е достигнал ниво от 19.3%.
Дизеловите автомобилите продължават да губят пазарни позиции в Европа, като едва 33% (39% през януари 2018) от продадените нови коли през изминалия месец са били оборудвани с такива задвижващи агрегати. Бензиновите подобряват дяловото си участие от 54 на 58%, а автомобилите с алтерантивно задвижване формират 7.1% от бизнеса, при 5.5% през първия месец на 2018-а.