До края на месец ноември ще приключи ремонтът на виадукт „Коренишки дол“ на магистрала „Хемус“, а още през септември ще завърши обновяването на съоръжението при с. Потоп. Това съобщи заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Заедно с изпълнителния директор на „Автомагистрали“ ЕАД Стоян Беличев той инспектира ремонтните дейности.
Двете пътни съоръжения са едни от най-дългите и сложни по магистралата. Те не са ремонтирани от нейното построяване преди 30-40 години и са в тежко състояние. Виадуктът „Коренишки дол“ е с дължина 481 м и се намира при км 36 на АМ „Хемус“. В момента се ремонтира платното в посока Варна. Съоръжението при с. Потоп е с дължина 525 метра и се намира при км 19.
„Правим всичко възможно да съкратим
сроковете с максимално натоварени
графици, включващи извършване на
строителни дейности в събота и неделя,
както и през официални празнични дни, но
има технологични дейности, които
изискват време“, посочи зам.-министър
Нанков. Той отправи апел за разбиране и
извинение към водачите заради
въведената временна организация на
движение, но подчерта, че за да стане
хубав и качествен ремонт е нужно време.
„Надявам се на разбиране, защото го
правим за доброто на всички пътуващи.
Крайно належащи са ремонтите, особено по
долната част на виадуктите, където
положението е плашещо. Имаме корозирали
арматури, заради което постаментите се
обрушват изцяло“, коментира още
заместник-регионалният министър. След
ремонтите в близките 40 години
съоръженията няма да са на дневен ред.
Николай Нанков информира още, че ремонтите по виадуктите и мостовете на АМ „Тракия“ ще приключат до края на месец май, преди началото на летния туристически сезон.
По думите му в страната се очертава много работа по построяването и ремонта на тунели и мостови съоръжения, както по републиканската пътна мрежа, така и по ж.п. инфраструктурата, за които са нужни много специалисти и експерти. „В следващите 4-5 години по пътищата в страната предстои изграждане на близо 60 км тунели, без да включваме съоръженията под Шипка и Петрохан. Такива ще има по АМ „Струма“ в Кресненското дефиле, новите участъци на „Хемус“ и др. Експертите са малко, но очакваме с добри учебни програми с висшите училища дa преодолеем дефицита, коментира Нанков.
*Източник: www.api.bg