Известните с безпроблемноста си досега в експлоатация автомобили на японската марка Mazda напоследък не се оказват безгрешни. В системата на ръчната спирачка с въжено задействане възниква корозия в резултат на която автомобил паркиран в наклон може да тръгне самопроизволно и обратно – движеща се машина да започне внезапно да спира.
За решаване на проблема е обявена от компанията световна сервизна рекламационна акция за седаните Mazda 6 и паркетниците Mazda CX-5. При последните са засегнати машините произведени в периода ноември 2012-а година – септември 2015-а. В кампанията са включени и автомобили от първото поколение, които не са преминали нито едно обновление.
Предишната кампания за ремонт на CX-5 само в Северна Америка е засегнал над 1100 машини. Причина за него е опасната близост до ауспуха на кабелите вървящи към буксируемия прицеп. Те могат да се повредят, да загаснат споповете и мигачите на ремаркето или караваната, което повишава риска от ПТП.
В доста страни е фиксиран дефект на ръчната спирачка при моделите Mazda 3 и Mazda 2. Отзованите автомобили са десетки и стотици хиляди и се налага да се проверяват привода и супортите, след които или се заменят, или им се монтира нов защитен чехъл.