ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Кооперативното дело – майка на успеха!

like0 unlike0
Auto-Press 09 Feb 2019 Новини
283
0
Кооперативното дело – майка на успеха!

- BMW и Daimler, VW и Ford – неочакваните, но нужни съюзи в световната автопромишленост

Сумите за развойна дейност, за създаването на нови продукти в днешни дни достигат гигантски размери. Много трудно става дори за такива колоси на автомобилната индустрия като BMW, Mercedes, Volkswagen, Ford, Toyota, Renault, Nissan всеки да работи за себе си и те намериха решение на проблема – сключването на алианси и съюзи за решаването на сложните задачи, поставяни от времето и живота.

Пазарната конкуренция, скъпите комплектации, постоянното развитие на техниката и науката, засилващия се натиск от обществото и държавните органи за по-безопасен във всяко отношение автотранспорт, съвършенно новите продукти и услуги, ориентирани към привличането на все повече и нови клиенти, надхвърли старите рамки на автомобилното производство и предлагане на нови автомобили. Да се следи и отговаря на всички това поотделно е все по-трудно и се случва немислимото – обединяване или коопериране на досегашни непримирими пазарни конкуренти.

Естествено, подчинени на знамето на Мамона, компаниите вършат това, донякъде противоествено на законите на пазарната икономика, сътрудничество, когато е оправдано финансово и технически. Такъв е случаят при разработването на съвместни платформи за моделите, позволяващи различни дизайнерски “надстройки”, както при BMW и Toyota за Z4 и Supra или Daimler и Renault за Smart и Twingo.

За да се представят добре и дори за да оцелеят, автопроизводителите неизбежно отиват към сключването на съюзи и алианси във финансово, производствено или технологично отношение.

Това поведение не е някаква новост и се прилага с или без успех от доста време. Навремето, например Daimler придоби Chrysler за да улесни присъствието си на пазара в Северна Америка.

Този съюз не беше успешен, Daimler се оттегли, оставяйки американския производител да потъне в банкрут. Но пак с тази марка се случи и обратното – съюзът с FIAT я изправи на крака и сега именно американците държат на повърхноста алианса с италианците.

Същата история се случи и с Nissan, но с различен край – спасеният навремето от Renault и лично от топ-мениджъра Карлос Гон японски производител, сега действа по принципа “пораснаше пилци, пре...ха квачку”, вкарвайки в затвора спасителя си.

Но толкова много и изненадващи обединеия както сега автомобилната история не помни досега. Например BMW и Daimler – отдавнашни конкуренти в Германия и навън в премиум сектора искат да си сътрудничат наведнъж в няколко развойни области – при трансмисиите, акумулаторите за елмобили и технологиите за безпилотно управление. Като че ли е възможна кооперация и при разработката на платформи. Естествено, за това се мълчи, а от двата немски автогиганта само казват, че са отворени за предложения за сътрудничество.

BMW и Fiat-Chrysler (FCA) – тук още през лятото на 2016-а година баварците обявиха сътрудничество с производителя на електроника Intel и Mobileye. Почти веднага към тях се присъединиха Fiat-Chrysler (FCA), както и три доставчика на компоненти - Magna, Delphi и Continental. Целта е концентриране на общите усилия по посока разработката на автономни автомобили. От BMW искат към 2021-а да стартират продажбите на сериен вариант на електромобила BMW iNext с 5-о ниво на автономност. По отношение на FCA още не е ясно какво точно ще ползват от това сътрудничество, но при тях явно усилията са към запазване на достатъчно място в бъдещия пазар на роботизирани автомобили в Северна Америка.

Дали има вече действащ немски алианс по посока на автономното управление на автомобилите? Знае се че BMW, Daimler и VW водят преговори с доставчиците на компоненти Continental и Bosch, за създаване на подобрени системи за помощ на водачите при управлението на новите модели на световно ниво с цел изпреварване на чуждестранната конкуренция. Тук нещата вървят доста тегаво, а има вероятност VW да влезе сам в предишния алианс на BMW и FCA.

Конкуренцията, обаче не спи – Honda и General Motors също заедно опипват почвата в областа на автомобилните акумулатори и роботизираните автомобили. Дълго време в тази посока японците си сътрудничеха с поделението Waymo на Google Alphabet Out. Но миналата есен неочаквано беше обявена нова сделка в областа между Honda и General Motors.

Последната новост в посока на кооперативната дейност е за Ford и VW за създаване на нови модели пикапи и ванове. Съвместната работа в областа на търговските автомобили ще позволи на всяка от страните да намали разходите си и да намали рисковете от внедряването на нови технологии. Но това сътрудничество очевидно няма да спре само до там – и тук става дума за автономно управление, създаване на електромобили и нови услуги в сферата на мобилноста.

Новият Ford Puma (Видео)

Подобни

Статуетката на предния капак...

Статуетката на предния капак...

От соцминалото е останал изразът “волгата с еленчето”, като еманация на уважението към един добър автомобил. Но историята на...

Toyota предоставя разнообразна мобилност за Токио 2020, включително пълна гама електрифицирани превозни средства

Toyota предоставя разнообразна мобилност за Токио 2020, включително пълна гама електрифицирани превозни средства

- Приблизително 90 процента от превозните средства предоставени от Toyota на Олимпийските и Параолимпийските игри Токио 2020 ще...

Mazda и Lidl: Споделянето на автомобили не си заслужава!

Mazda и Lidl: Споделянето на автомобили не си заслужава!

С големи амбиции Mazda навлезе в зоната за споделяне на автомобили в Германия през 2018 година. Поради липса на перспективи, обаче,...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: