Автономното шофиране не възпира сегашното маркиране на автомобили в Daimler-Benz. Така например следващото поколение на Mercedes S-Class запазва обозначението си, но трябва да намали малко работа на хората зад волана. Това съобщи Мартин Шафер, който заема поста главен изпълнителен директор за групови изследвания и разработки на Mercedes-Benz Cars в Daimler AG.
„S-класата е и си остава върхът на автомобилното инженерство, поради което искаме да осигурим ниво автономност 3 в нея“, - казва Мартин Шефер. Ниво 3 поопределение е едно от петте нива за развитие на автономните превозни средства и означава полуавтономно шофиране.
Шефер продължава: "Необходими са
невероятни усилия за стимулиране на
развитието, така че трябва сериозно да се
съсредоточим върху него. Мисля, че
индустрията би се справила добре, като се
съсредоточи ви ърху електрическите
превозни средства с акумулатори и
инфраструктурата за зареждането им."
За работата върху бъдещите решения по темата той споделя - „Когато се приближим към нова архитектура, първо мислим за електрическата й страна - конструираме колата като чисто електрическо превозно средство. Едва след това мислим за модификация, като например плъгин /зареждаем/ хибрид.”
Настоящото "най-високо ниво на инвестиции в историята на Daimler" изисква, наред с други неща, паралелното развитие на много устройства. „Ще намалим сложността на вариантите на задвижването с 30 процента“, - казва Шефер. - “В двигателите с вътрешно горене трябва да има ново поколение високоефективни четирицилиндрови и шестцилиндрови двигатели като средносрочна цел“.
И как трябва да изглежда това? - "Разчитаме на новото си портфолио от двигатели, което вътрешно наричаме детелина на двигателите - четири двигателя - два четирицилиндрови и два шестцилиндрови, всеки от тях в бензинов и дизелов варианти" - обяснява членът на борда, отговорен за научните изследвания и разработки.