За повечето хора нивото на разходите са най-важният фактор при избора на място за паркиране. 79% от анкетираните посочват това като основен фактор, следван от разстоянието до целта - 74%. Това е резултат от проучване на Parkopedia, доставчик на цифрови услуги за паркиране.
При резервиране на място за паркиране ценовото предимство не е единственият решаващ фактор. Изненадващо, специалните оферти за високоплатените лица с доход, започващ от 150 000 евро, са два пъти по-важни, отколкото за хората с доход под 25 000 евро. И още една констатация в проучването - шофьорите искат превозното средство и паркирането им да бъдат по-интегрирани и персонализирани в бъдеще.
54% от анкетираните казват, че навигационната система на автомобила трябва автоматично да ги води до места близо до тяхната дестинация, където има място за паркиране. 51% също така искат персонални препоръки за паркиране от своята навигационна система.
Това не е изненадващо, защото освен цената и разстоянието, допълнителни критерии играят важна роля за анкетираните поотделно - например ограничения на височината или наличието на места за паркиране за хора с увреждания или станции за зареждане с ток на електромобилите или хибридите им.
Около една трета от шофьорите търсят паркинг чрез навигационната система на автомобила си, докато 38% използват мобилни приложения.