Новият модел на Honda не е нито кросовър, нито седан и даже не е електромобил. Пазарният сегмент на бюджетните хечбеци е може би този в който се цели с новата си разработка японската компания.
Не може да се отрече че японците разбират много как трябва да изглеждат и какво трябва да предлагат малките коли. Тяхното най-известно постижение в тази посока е изобретяването на пазарния сегмент на т.н. кей-кари, който е изключително популярен в Страната на изгряващото слънце.
По-интересен е въпросът какво може да се получи ако се обедини тази типично японска автомобилна философия с европейската автомобилостроителна школа за компактните автомобили? И май че Honda е намерила решение на този въпрос.
Става дума за техен нов бюджетен модел с име Honda City, построен на базата на новия Jazz, в случая превърнат в компактен хечбек. За модела свидетелстват изпуснатите в мрежата пресни негови патентни изображения. На тях е показано стилно петврато купе.
Като успешен съперник на европейските модели от пазарния B-клас като Ford Fiesta и VW Polo японската компании скоро ще предлага новия Honda Jazz. Докато новото City ще дебютира в малко по-друг пазарен сегмент. Там където засега води парада бюджетното Renault Sandero, по-известно в Европа като Dacia Sandero.
Отпред новата Honda City от пръв поглед демонстрира своята принадлежност към японската марка и с някои неща напомня по-голямата Honda Civic и дори Accord. Дизайнът на задната част е изпълнен в не съвсем типичен за компанията стил, но като цяло дизайнът на колата е напълно органичен и премислен.
По всяка вероятност силовият агрегат е същият както при City. Това означава, че колата има турбо мотор с ходов обем 1 литър и мощност 122 к.с., както и максимален въртящ момент от 173 Нм. Задвижването на модела ще е поверено на безстепенна вариаторна предавка. Очаква се новата Honda City напълно да бъде разкрита след няколко месеца.