ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Honda представи нов тип акумулатор, който може да измести литиево-йонния

like0 unlike0
Auto-Press 27 Dec 2018 Новини
575
0
Honda представи нов тип акумулатор, който може да измести литиево-йонния

Изследователи в целия свят търсят нови видове химически реакции за създаване на нови типове акумулатори, които в по-близко или по-далечно бъдеще да заместят сега разпространените литиево-йонни батерии. Целта е те да предложат по-висок енергиен капацитет в по-малки габарити, да са с по-ниско тегло, да се зареждат по-бързо и да бъдат още по-безопасни в експлотатацията си.

Сред предлагащите нови идеи е и Honda, която инвестира средства в разработката на многообещаващо направление в област, което ползва по-различни химически процеси в акумулаторите. Новата техноогия се разработва съвместно с компанията CalTech и лабораторията Jet Propulsion на NASA в Калифорния. Наскоро японците публикуваха информация за новия си акумулатор от типа флуорид-йонен в списанието Science.

Този тип електрохимия е известен отдавна, но има сериозен проблем при прилагането му в автомобилните акумулатори – високата работна температура от над 300 градуса Фаренхайт /150 градуса Целзий/. Използването на съставна част с толкова висока температура в колата или мобилно устройство може да предизвика сериозни проблеми.

От Honda са използвали за решаването на въпроса стабилен течен флуориден електролит направен от тетраалкиламониум флуоридни соли разтворени в органичен, наситен с флуорид разтвор. Така се създава клетка която дава електричество при стайна температура и може да се презарежда многократно. Катодът е наноструктура от мед, лантан и флуорид, която е устойчива срещу растеж на дендрити и така се предпазва от разрушаване и прегряване.

Изследователите твърдят, че тази клетка може да работи в широк спектър на волтажи и не създава рискове като прегряване. От Honda казват още че може да се достигне енергийно насищане до десет пъти по-високо от теоретичния лимит на литиево-йонните батерии. Това би позволило да се произвеждат автомобили с пробег от над 500 км с едно зареждане с доста по-малки на габарит, по-леки и по-евтини акумулатори. Не по-малко привлекателно предимство на новия тип акумулатори е че за направата им са нужни по-лесни за намиране материали отколкото лития и кобалтът, което пък от своя страна намалява и увреждането на природната среда в мините и при рафинирането на добитата руда.

Основните японски автопроизводители с изключение на Nissan се отнасят доста скептично към използването на литиево-йонната технология и се фокусират върху развитието на горивните клетки /fuel cells/. Сред инжинерите в Страната на изгряващото слънце битува мнението че скоро ще настъпи пробив в развитието на акумулаторите и че ще има сериозен наследник на литиево-йонните, като зареждаемите флуорид-йонни акумулатори могат да бъдат част от този пробив и да наследят сега разпространените.

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: