Генералният директор на Honda Такахиро Хатиго обяви редицата бъдещи приоритети на компанията. Пред нея има две първостепенни задачи - укрепване структурата на бизнеса и повишаване скороста му на трансформация за следващите поколения потребители. По-просто казано това означава, че компанията иска да се избави от всичко излишно и да се съсредоточи върху ключовите си продукти, както в самата Япония, така и в шесте важни за нея региона в света. Това означава още че към 2025-а година Honda ще съкрати с около 60% общия брой варианти на моделите си, като ще бъдат намалени редица комплектации и опции.
Моделната гама ще намалее за сметка на изваждането от нея на непопулярните модели, както и заради обединяването на аналогичните регионални модели. В момента най-силната глобална петица модели на марката включва Civic, Accord, CR-V, Jazz/Fit и HR-V/Vezel, които осигуряват 60% от световните продажби на компанията. Заедно с това в Японии се търсят кей-карите от серия N, Северна Америка харесва Pilot, а Китай седана Crider. Останалите модели на марката навярно ще бъдат спрени. От миналия месец всички регионални операции на Honda се ръководят от единен център, което ще повиши ефективноста и скороста за приеане на решения.
Чисто електрическият хечбек Honda e през тази година ще тръгне на пазарите в Европа и Япония. Следващите си електрически модели компанията, обаче смята да прави в кооперации – в Северна Америка с General Motors, а в Китай с местните фирми Dongfeng и GAC.
Такахиро Хатиго каза още, че с пъна пара върви разраотката на нова архитектура с име Honda Architecture, която трябва да стане основа за модулни платформи на бъдещите масови модели. Предполага се че първенецът на тази разработка ще е глобален модел, който трябва да излезе на пазара през следващата година. Предполага се че това ще е четвъртото поколение на бестселъра Jazz/Fit оборудван с хибридно задвижване i-MMD. Към 2022-а системата i-MMD тябва да поевтинее с 25% и да се разпространи максимално широко в гамата на Honda. Предвидената електрификация на две трети от гамата към 2030-а, означава на първо място хибридизация на моделите, докато чистите електромодели ще се развиват в съвместни проекти с GM и китайците.