Отрядът скептици към технологията горивни клетки/Fuel cells/ е голям. Но въпреки тях технологията продължава да се развива и “узрява”. Германското министерство на транспорта и H2 Mobility Germany GmbH & Co. KG подписаха писмо за намерение за разширяване на водородната инфраструктура във Федералната република.
Те са участници в конференцията на заинтересованите страни в немската национална водородна стратегия и обявиха намерението си да разширят мрежата на водородните станции и да насърчат използването на местна почва задвижването на горивни клетки без емисии.
Редица водещи автопроизводители развиват упорито този нов енергиен начин за задвижване на автомобилите. За Toyota, водородът играе важна роля в изпълнението на целите за опазване на околната среда с които компанията се е ангажирала в „Toyota Environmental Challenge 2050“.
През 2015 г. японската група пусна Mirai, първият масов седан с горивни клетки на пазара. Той съчетава освобождаването от вредни емисии на околната среда с карането на електрически автомобил неограничено в ежедневието и пригодноста за изминаване на дълги разстояния на конвенционалния автомобил с ДВГ.
Mirai изминава около 500 километра с един пълен резервоар от специфичното си гориво, а зареждането му не отнема повече време, отколкото това при бензинов или дизелов двигател. За второто поколение на Mirai, което ще бъде въведено в Европа, Япония и САЩ през 2020 г., Toyota прогнозира подобрена система за задвижване и около 30 процента повече обхват.
Сега обявеното разширяване на инфраструктурата на водородните зарядни станциите ще направи покупката и използването на Mirai и други превозни средства с горивни клетки по-привлекателно. Първата фаза от 100 станции в седем берлински региона, както и на свързващи оси, трябва да бъде завършена до средата на 2020 г., а до края на 2021 г. ще бъдат добавени до 30 допълнителни станции. Те са проектирани по-големи и могат да обслужват около три пъти повече превозни средства на ден, отколкото преди.
Сега в Германия има 76 обществени водородни станции, където автомобилите с горивни клетки могат да се зареждат за време от три до пет минути. В резултат на планираното разширяване на мрежата до края на 2021 г. в Германия ще могат да се зареждат с гориво повече от 60 000 автомобила с горивни клетки.