ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Ford Focus ST - само за ценители!

like0 unlike0
Auto-Press 25 Oct 2019 Новини
327
0

Ford Focus ST - само за ценители!

Ford Focus ST - само за ценители!
/add_images/news/102019/s_1571954402_704.jpg
  1. Ford Focus ST - само за ценители!
  2. Ford Focus ST - само за ценители!
  3. Ford Focus ST - само за ценители!
  4. Ford Focus ST - само за ценители!
  5. Ford Focus ST - само за ценители!

Европейското поделение на Ford представи в паралелен тест драйв в хърватския град Сплит и околностите му наведнъж два свои нови модела – Ford Raptor и Focus ST. Първият автомобил вече представихме, а сега дойде ред и на втория, който както и преди се оказва кола само за ценители.

Подобно на по-малката Fiesta със същата добавка от две букви в името автомобилът има отлична управляемост, дизайн с подчертано спортни нотки и добро качество на изпълнението на детайлите. Добавете към това 280 “кончета”, 420 Нм максимален въртящ момент, спортно окачване, по-острото кормилно управление, седалките Recaro, опционалния режим на работа Track Drive и ще ви стане ясно кого ще привлече този автомобил...

Нетренираното око едва ли ще хване външно какво крие този автомобил под “кожата” си. Но налице са други решетки отпред, заден спойлер, увеличени колела – 18 или 19 цола, и боядисани в червено спирачни апарати. Към това се добавя избор от само седем цвята, като се смята, че най-популярни при купувачите ще са Performance Blue и Orange Fury. Вътре, освен седалките, спортния характер подчертават алуминиевата дръжка на лоста на предавките, спортните педали, поставените на доста места букви на логото ST, едрият шев на тапицерията. На волана е монтиран вдясно нов превключвател на режимите плюс отделен бутон Sport.

Другата изненада е предложението за избор на двигател между бензиновият с вече споменатата мощност и дизел, който е най-мощният в цялата история на моделите с обозначение ST – 190 к.с. Той е от категорията EcoBlue, двулитров и с максимален въртящ момент от 400 Нм. Дизелът определено е по-икономичен – по данни на производителя харчи средно 4,8 на 100 км път, а бензиновият 7,8.

При бензиновият се използва технология, разработена за Ford GT и Raptor, която позволява в режимите Sport и Track Drive да се избегне загубата на мощност при пускането на газта. За дизела не е предвидена системата eLSD /блокировка на диференциала от Borg Warner/. Понеже задвижването е само предно, тази блокировка помага максимално добре да се използва въртящият момент при всякакви режими – и при ускоряване от място и при взимане на засуканите завои на пистата.

Доста малка е разликата между двата режима за по-”остро” каране – Sport и Track – при последния се изключват електронните системи за “здържане” на “жребеца”, воланът става малко по-чуствителен, eLSD става по-твърд в задълженията си, като всичко това прави двигателят и автомобила по-агресивни.

По принцип при различните режими се променя работата на доста от системите – алгоритъма на блокиране на диференциала, на адаптивното окачване, усилвателя на волана, рязкоста на газта, на системата за стабилизация и дори електронното усилване на звука на мотора. В крайна сметка в топ-оборудването разполагате с избор между четири режима – Slippery/Wet /хлъзгаво/мокро/, Normal, Sport и опционалния Track/писта/.

При първия оборотите се набират плавно и спокойно, превключването на предавките е “мазно”. Нещата драстично се променят в степени с отиването нагоре в режимите. В Sport се променя звука на мотора – по-силен и рязък с припуквания в ауспуха, ускоряването от място до 100 става за 5,7 секунди.

Интересен момент е че окачването на автомобила не е прекалено твърдо, заради адаптивните амортисьори, не се чуства дискомфорт от неравностите по пътя. В базовия режим Normal колата е напъбно удобна за ежедневно каране. Единственото което малко разваля комфорта в тази ситуация е че отговорът на волана е доста остър поради късото предавателно число позволяващо пълно завъртане на колелата от край до край за само два непълни оборота на геврека. Електроасистенцията на волана с име EPAS е с 19% по-пъргава от тази при нормалния Focus.

Цялата красота и динамика на карането на това зверче изисква сериозно укротяване при нужда и то е налице – предните дискове са с размери 330 на 27 мм, задните - 302 на 11 и са наистина изключително ефективни при нужда. Focus ST спира просто великолепно – енергично, бързо, точно, без мърдания в траекторията и придърпвания.

Като всяко удоволствие в живота, така и притежаието на подобен расов автомобил не е евтино, но си струва парите – бензиновият вариант тръгва от 63 900 лв с ДДС, а топ-вариантът струва 72 200 лв. Дизелът тръгва от 66 000 лева и стига до 70 800, като и при двата варианта налице е и комби версия за която се доплаща 1250 лв.

Пространство в ID Space Vizzion

Подобни

Метан вместо ток при превоза на товари и пътници

Метан вместо ток при превоза на товари и пътници

- 90% по-малко въглеродни емисии от камионите на метан Тези дни София отново бе обвита в смог и дишането беше трудно. Ако някога...

Тесла е вече империя с цена милиарди долари, проблемите са при германците

Тесла е вече империя с цена милиарди долари, проблемите са при германците

Бившият пионер на електромобилите Tesla се превърна в мегагрупа. Пазарната стойност на Tesla се изкачи над тази на Volkswagen Group...

Започва операция на Пътна полиция, насочена към спазването на правилата за движение от пешеходците

Започва операция на Пътна полиция, насочена към спазването на правилата за движение от пешеходците

От днес до 31 януари в страната се провежда специализирана полицейска операция, насочена към спазването на правилата за движение от...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: