Данните на JATO Dynamics за изминалата календарна година сочат, че бизнесът през 2019-а се е подобрил с 1.1% до ниво от 15 757 412 леки коли. 6 030 481 от тях са били представители на изключително популярният през последните вече почти 10 години SUV сегмент.
През 2019-а тенденцията от последните седем години продължава и от JATO отбелязват пореден двуцифрен процентен ръст в Европа- този път с 12%, което извисява доминиращото присъствие на SUV-та до пазарен дял от 38%.
От JATO коментират, че SUV моделите са сред основните двигатели на голяма част от автомобилните производители, като акцентират върху пазарното представяне на Volkswagen Group, в редиците на която пазарното им участие се е увеличило с 8.7%. Подобно е положението и при Volvo (+8.2%) и Suzuki (+6.5%). При Volkswagen увеличението в продажбите е в размер на 37% до 1.38 млн единици в сравнение с 2018 година, превръщайки се и в първата компания с повече от 1 000 000 реализирани SUV-та в Европа.
С увеличение в пазарното си участие от 3% до 38%, SUV автомобилите са почти два пъти по-търсени в Европа от втората по популярност група- тази на субкомпактните, с нейните 19% пазарен дел (20% през 2018 година). Компактните модели са третите по привлекателност за европейските потребители с пазарно участие от 17%.