ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Електрокарите на Honda – “e” и бъдещо спортно купе

like0 unlike0
Auto-Press 14 Jul 2019 Новини
536
0
Електрокарите на Honda – “e” и бъдещо спортно купе

Електрическият хечбек Honda e е първият модел на марката, основан на новата специално разработена електрическа платформа с изцяло независимо окачване. По-голямата част от елементите на окачването са направени от кован алуминий. Електрокарът има само един електромотор с мощност около 150 к.с. Както споделят от японската компания, максималният въртящ момент надхвърля 300 Нм.

По предварителна информация ускоряването от място до 100 км/ч е в рамките на осемте секунди. Заявеният капацитет на блока акумулаторни батерии е 35.5 кВтч, а пробегът с едно зареждане надхвърля 200 км. Времето за презареждане на акумулаторния блок до 80% от капацитета му от скоростна зарядна станция е 30 минути.

Електромоторът е монтиран на задния мост, а литиево-йонният акумулатор, който е с течно охаждане, е поставен под пода на салона в центъра. Така избраната от инженерите на Honda компановка осигурява нисък център на тежеста на автомобила и идеално 50:50 разпределение на масата по осите на колата за оптимална управляемост и устойчивост. Зарядният порт е поставен в предната част на колата, инверторите и цялата управляваща електроника е под предния капак.

Благодарение на компактните си габарити, късите предно и задно надвисване, радиусът на пълен завой на Honda e е едва 4.3 метра, което позволява на хечбека много успешно да маневрира в напрегнатото градско движение и тесни улици. В стандартната комплектация на електрокара влизат камери за гледане назад, чието изображение се прехвърля на монитори, поставени в двата края на предния панел в интериора.

Серийното производство на Honda трябва да стартира в края на тази година. Компанията отвори приемането на поръчки за електромобила си през месец май, засега за купувачи от Великобритания, Германия, Франция и Норвегия.

Наскоро Honda патентова и електрическо спортно купе. Патентното му изображение беше открито от колеги от AutoWeek в Японското патентно ведомство. Там обаче няма описание на автомобила, но че става дума именно за спортен електромобил се разбира от това че отсъстват традиционната радиаторна решетка отпред и изходите на ауспусите отзад. Освен това на патентната рисунката на автомобила отсъстват още традиционните дръжки на вратите и страничните огледала.

Дизайнът на новия спортен електрокар напомня този на двувратия електрически концепт Sports EV представен през 2017-а година по време на международния токийски автосалон. Колата на рисунката има и различия от Sports EV Concept в пропорциите на купето - при концепта има късо задно надвисване и дълъг преден капак, а при спортното купе очертанията са като при автомобил със средно разполагане на двигателя. При това оформлението на предната му част с характерната кръгла оптика е подобно на това при хечбека Honda e.

Може да се предположи, че новият патент защитава електрически спортен автомобил, който е следващ етап в развитието на Sports EV Concept, определен от компанията като модел “съчетаващ в компактно купе способностите на електрокар и изкуствен интелект, за да радва водача и да му дари чувство за единство с автомобила”.

Интересна особеност на концепта беше персоналният електронен помощник Automated Network Assistant, способен да “хваща” емоциите на водача и в зависимост от ситуацията да променя настройките на автомобила, както и да дава съвети по оптимизация на енергопотреблението му.

Пространство в ID Space Vizzion

Подобни

Електромобили в Русия не се търсят

Електромобили в Русия не се търсят

Последните данни на руската статистическа агенция АВТОСТАТ сочат, че през календарната 2019 година, в страната са били закупени...

Резултати от акцията по пътна безопасност и засилената патрулна дейност по установяване на водачи, употребили наркотици и алкохол на територията на СДВР

Резултати от акцията по пътна безопасност и засилената патрулна дейност по установяване на водачи, употребили наркотици и алкохол на територията на СДВР

Операцията е проведена за времето от 21 часа снощи до 6 часа тази сутрин Полицейски служители са следили за опасно поведение на...

Метан вместо ток при превоза на товари и пътници

Метан вместо ток при превоза на товари и пътници

- 90% по-малко въглеродни емисии от камионите на метан Тези дни София отново бе обвита в смог и дишането беше трудно. Ако някога...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: