ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Ефективна тяга: новото BMW X5 xDrive40d и новото BMW X6 xDrive40d с редови шестцилиндров дизелов двигател и технология Mild Hybrid.

like0 unlike0
Auto-Press 14 Feb 2020 Новини
50
0
Ефективна тяга: новото BMW X5 xDrive40d и новото BMW X6 xDrive40d с редови шестцилиндров дизелов двигател и технология Mild Hybrid.

Нов вариант на задвижването с мощност 250 кВт/340 к.с. и максимален въртящ момент от 700 Нм за новите модели BMW X5 xDrive40d и BMW X6 xDrive40d +++ 48-волтовият стартер/генератор осигурява допълнителна електрическа мощност от 8 кВт/11 к.с.

Високоефективната технология Mild Hybrid ще оптимизира спонтанното разгръщане на мощността и коефициента на полезно действие на задвижващата система и при BMW X5 и BMW X6. При новите модели BMW X5 xDrive40d (среден разход на гориво: 6,4 – 5,9 л/100 км; СО2 емисии (комбинирани): 167 – 154 г/км) и BMW X6 xDrive40d (среден разход на гориво: 6,2 – 5,8 л/100 км; СО2 емисии (комбинирани): 164 – 153 г/км) от май 2020 година ще се монтира новоразработен редови шестцилиндров дизелов двигател в комбинация с 48-волтов стартер/генератор. Благодарение на повишената до 250 кВт/340 к.с. мощност на двигателя с вътрешно горене и електрическото подпомагане на Mild Hybrid системата може да осигури още по-интензивно на увереният устрем напред, характерен за Sports Activity Vehicle (SAV) и Sports Activity Coupé (SAC) от висок клас.

За динамичните характеристики на BMW X5 и BMW X6 са характерни спортната и прецизна управляемост на пътя, както и стабилната гъвкавост извън пътищата с твърда настилка. Със силното присъствие на мощния и елегантен дизайн, както и луксозната атмосфера в интериора двата основателя на съответните автомобилни сегменти са изключително впечатляващи и в актуалното си поколение. Освен това висококачественото оборудване за комфорт и напредничавите технологии при управлението и свързаността допринасят за радостта от шофирането при двата BMW X модела. Най-новите иновации в областта на задвижващите технологии разширяват гамата от двигатели за SAV и SAC с дизелов агрегат, който по особено убедителен начин съчетава еластичността и ефективността.

Редови шестцилиндров дизелов двигател с каскадно свръхпълнене и оптимизирано директно впръскване

Технологията BMW TwinPower Turbo на новия трилитров редови шестцилиндров дизелов двигател се състои от двустепенна система за свръхпълнене и директно впръскване Common-Rail с пиезо-инжектори. Спонтанните реакции на свръхпълненето се подобряват от променливата геометрия на турбините за високо и ниско налягане. Инжекторите подават горивото в горивните камери с до десет впръсквания на работен такт и с налягане до 2 700 бара. Новият, интегриран в инжектора сензор за налягане осигурява особено прецизно дозиране, с което се гарантират добър разход на гориво и по-чисто изгаряне. Новият дизелов двигател развива максимален въртящ момент от 700 Нм, което е на разположение между 1 750 и 2 250 об/мин. Двигателят развива максималната си мощност от 250 кВт/340 к.с. при 4 400 об/мин. На пътя и извън него мощността се предава чрез осемстепенна трансмисия Steptronic трансмисия и интелигентното задвижване на четирите колела BMW xDrive, което при новото BMW X5 xDrive40d и новото BMW X6 xDrive40d подава мощност към задните колела и по този начин повишава пъргавината при спортно шофиране по завои.

Въведената серийно още през 2012 година при дизеловите двигатели на BMW двустепенна NOx обработка на отработените газове също е модернизирана. Разположените близо до двигателя компоненти се състоят от дизелов оксидационен катализатор и SCR покритие на дизеловия филтър за твърди частици. За оптимално редуциране на емисиите на азотни оксиди (NOx) близо до двигателя е монтиран втори дозатор на SCR системата. По този начин новото BMW X5 xDrive40d и новото BMW X6 xDrive40d още днес отговарят на изискванията на нормата за вредни емисии Euro 6d, която влиза в сила едва през 2021 година.

Технологията Mild Hybrid: допълнителната електрическа мощност от 8 кВт/11 к.с. повишава тягата и понижава разхода на гориво

Новият дизелов двигател се подпомага от 48-волтовия стартер/генератор на системата Mild Hybrid. Допълнителната електрическа мощност от 8 кВт/11 к.с. подобрява както спонтанното разгръщане на мощността, както и коефициента на полезно действие на задвижването. Електрическият Boost повишава динамиката при потегляне и ускорение. Благодарение на това новото BMW X5 xDrive40d и новото BMW X6 xDrive40d ускоряват от 0 до 100 км/ч за 5,5 сек. Благодарение на допълнителната електрическа мощност при шофиране с постоянна скорост двигателят с вътрешно горене може особено често да работи в режими на оптимално по отношение на ефективността натоварване и по този начин да се редуцират пиковете на разхода.

Необходимият за това стартер/генератор черпи енергия от 48-волтова батерия, която чрез 12-волтовата бордна мрежа захранва и електрическите функции на автомобила. Тя се зарежда с помощта на рекуперация при движение по инерция и при спиране, както и чрез целенасочено повишаване на мощността на двигателя с вътрешно горене. Технологията Mild Hybrid повишава и комфорта при шофиране на новото BMW X5 xDrive40d и новото BMW X6 xDrive40d. Подпомагащото въздействие на 48-волтовия стартер/генератор осигурява особено бързи и комфортни реакции при промяна на натоварването. Освен това мощният генератор осигурява спонтанно и почти без вибрации изключване и повторно стартиране на двигателя с вътрешно горене при ползването на автоматичната функция Старт/Стоп, както и на функцията безмоторно движение. Благодарение на това е възможно във фазите на безмоторно движение двигателят не само да бъде отделян от задвижването, но и да бъде изключван напълно. За да може това да става колкото се може по-често, оптимизиращата комфорта функция за безмоторно движение вече ще е налична не само в режим ECO PRO, но и при режима COMFORT на Контрола на шофирането.

*Източник: www.bmw.bg

Автомобилното производство в Европа: Колко и къде са заводите

Подобни

Зареждаемата хибридна армия на BMW (Видео)

Зареждаемата хибридна армия на BMW (Видео)

Без избързване и резки движения, през последните няколко години BMW привидно неглижираше електро-тенденцията в автомобилния свят....

Volvo XC40 е най-продаваният премиум компактен SUV в Европа за първото тримесечие

Volvo XC40 е най-продаваният премиум компактен SUV в Европа за първото тримесечие

Скандинавският компактен SUV за първи път надминава BMW X1 Силното представяне на Volvo XC40 успя да изведе автомобила начело в...

Някой да си търси автомобилен завод?

Някой да си търси автомобилен завод?

Много рядко, но не и невиждано, в автомобилната индустрия, в резултат на промени и оптимизации, някой производител взема крайното...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: