През този месец, но в 1971-а г. на пазара излиза моделът Alfa Romeo Montreal, който става и флагман на проутата италианска спортна марка. Ежедневното производство е на пет автомобила, като спортното и комфортно купе се доставя от Bertone.
Моделът е култивирана състезателна машина с 8-цилиндров мотор, предлагащ мощност от 200 к.с. по DIN от ходовия си обем от 2595 куб.см. Той е развитие на състезателния двигател на Alfa 33 Coupé, има четири горно разположени разпределителни вала, сух картер и колянов вал от волфрамов сплав. Максималната скорост е 220 км/ч., а километър от място се взима за впечатляващите за времето си 28,2 секунди.
Шасито на машината е типично за Alfa, със спортна настройка, но вибрациите от пътя се поемат добре от окачването, доказало се при по-малките модели на Alfa и внимателно изработените комфортни седалки.
Както всички алфи от тогава задният мост е цял, но с корпус на дифиренциала от алуминий. Спирачките са дискови с радиални вентилационни канали, петстепенната скоростна кутия се управлява от къс лост, монтиран на централната конзола.
Конкуренцията за Alfa "Montreal" тогава се е представяла от ексклузивни автомобили като Mercedes 350 SL, BMW 3.0 CS, Citroen SM и може би дори Porsche 911 S. Въпреки тази силна конкуренция, флагманът на Alfa е сред най-търсените модели за колекционерите.