Няма засилен обществен интерес към мерките за опазване на климата чрез сериозни промени в автомобиблния парк във Федералната република по посока на неговото електрифициране. Основната причина за това е, че алтернативните устройства в Германия не се развиват достатъчно бързо, но има и други силни причини. Една от тях, например е цената. Защото според проучване на германската агенция по енергетика (dena) 72 процента от германците биха избрали автомобил с алтернативно задвижване - ако покупната цена беше същата като за автомобил с класически ДВГ.
Все пак има известна положителна тенденция - през 2018 г. 60 процента от анкетираните биха се интересували от превозно средство с алтернативно задвижване, докато през 2017-а г. те са били само 50 процента. Около 30% биха избрали превозно средство с водородно задвижване.
За първи път интересът към превозните средства с горивни клетки е по-висок от този към електрическите автомобили, които 17 процента от германците биха избрали при същата покупна цена. Едва всеки пети би предпочел двигател с чисто гориво (бензин 13 процента, дизел осем процента). Около 70 процента от анкетираните сега смятат, че има смисъл да се облага с по-високи данъци купуването на превозни средства с високи емисии на CO2.
Проучването също така изясни, че все още има дефицит по отношение на познаването на алтернативните задвижванияи. По-голямата част от анкетираните оценяват познанията си за ДВГ като “доста добри” - бензин 78 процента и дизел 71 процента, в сравнение със само 52 процента познаващи добре електрическите автомобили с батерии. Делът на добре информирани хора е още по-нисък за други алтернативни видове задвижвания като хибрид (39 процента), водород (27 процента) и природен газ (24 процента).