ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

ЧРД Феликс Ванкел

like0 unlike0
Auto-Press 13 Aug 2019 Новини
78
0
ЧРД Феликс Ванкел

Немският инженер Феликс Ванкел, изобретателят на роторния двигател, е роден на 13-и август 1902-а в град Рар, Германия. Tой стига до идeята за нов вид двигател с вътрешно горене още на 17-годишна възраст. Прeз 1924-а основава малка лаборатория, където започва сериозно изследване за новия си двигател-мечта. По-късно работи в Германския изследователски инiтитут по аеронавтика по време на Втората световна война и за водещата немска мотоциклетостроителна компания NSU Motorenwerk AG от 1951-а. Ванкел завършва първия си дизайн на роторен двигател през 1954-а и го тества през 1957-а. 

За ванкеловия двигател са изписани томове, но все пак трябва да споменем основната разлика с конвенционалния ДВГ - при роторния мотор няма бутала, а ролята им се играе от въртящ се в специално конструирана по форма камера, равнобедрен триъгълен ротор с изработени вдлъбнатини в страниците. Кострукцията има намален, спрямо тази на класическия ДВГ, брой движещи се части, по-равномерна работа, заради липсата на възвратно постъпателни движения, далеч по-компактни размери и по-ниска маса, по-малко вложени материали и по-лесно обслужване.

След като NSU oфициално обявява работоспособен мотор през 1959-а, над 100 компании в света предлагат сътрудничество, за да използват мотора в машините си. Mazda подписва договор с NSU през юли 1961-а, след като получава специално разрешение от японския парламент. 

В това време Ванкел основава собствен развоен институт в Линдау, Германия и в 1986-а го продава за 100 милиона западни марки на Daimler Benz. През следващата година Ванкел защитава нов патент, но през 1987-а си отива от този свят след дълго боледуване.

От 0 до 100 км/ч за 2.7 секунди с NOVITEC Ferrari 488 Pista (Видео) Volkswagen T-Roc Cabriolet идва през пролетта на 2020 година

Подобни

Статуетката на предния капак...

Статуетката на предния капак...

От соцминалото е останал изразът “волгата с еленчето”, като еманация на уважението към един добър автомобил. Но историята на...

Toyota предоставя разнообразна мобилност за Токио 2020, включително пълна гама електрифицирани превозни средства

Toyota предоставя разнообразна мобилност за Токио 2020, включително пълна гама електрифицирани превозни средства

- Приблизително 90 процента от превозните средства предоставени от Toyota на Олимпийските и Параолимпийските игри Токио 2020 ще...

Mazda и Lidl: Споделянето на автомобили не си заслужава!

Mazda и Lidl: Споделянето на автомобили не си заслужава!

С големи амбиции Mazda навлезе в зоната за споделяне на автомобили в Германия през 2018 година. Поради липса на перспективи, обаче,...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: