• Структурната мярка е единственият приложим вариант за защита на конкурентоспособността на дейността на Bridgestone в Европа
• Компанията възнамерява да изготви план за подпомагане, съобразен с всеки служител
С оглед предизвикателното дългосрочно
развитие на индустрията на европейския
пазар за автомобилни гуми, е нужно Bridgestone
да обмисли структурни мерки, за да
гарантира намаляването на
свръхкапацитета на производството си и
да подобри ефективността на разходите.
След внимателно проучване на всички потенциални възможности, компанията обяви по време на извънреден работен съвет, че възнамерява да преустанови всички дейности в завода в Бетюн, тъй като това е единственият реално приложим ход за защита на конкурентоспособността на операциите на Bridgestone в Европа.
Предложението би могло да засегне 863 служители. Bridgestone е напълно наясно със социалните последици от този проект и се ангажира да използва всички средства, с които разполага, за да осигури планове за подпомагане за всеки служител.
Това ще се случи в тясно сътрудничество и чрез продължителен диалог с представители на служителите. Предпенсионни мерки, подкрепа при пренасочването на служители към други дейности на Bridgestone във Франция и инициативи за улесняване на външното пренасочване ще бъдат предложени от компанията и ще бъдат обсъдени подробно с представители на служителите през следващите месеци.
Освен това Bridgestone възнамерява да сведе до минимум въздействието върху региона, като приложи обстоен план за възстановяване на заетостта в района. Компанията поема ангажимент да създаде специална програма за кариерно пренасочване и да търси активно купувач за обекта.
Необходимо е Bridgestone да обмисли структурни мерки, за да запази устойчивостта на своите операции в Европа
Настоящият индустриален контекст в производството на пътнически гуми застрашава конкурентоспособността на Bridgestone на европейския пазар. През последните няколко години пазарът за пътнически гуми се сблъсква със сериозни затруднения - дори без да се отчита въздействието на пандемията на COVID-19. През последните няколко години пазарният обем за автомобилни гуми се стабилизира (средногодишен ръст <1%), докато конкуренцията от по-евтини азиатски марки продължава да се увеличава (пазарният дял от 6% през 2000 г. се увеличи до 25% през 2018 г.), което води до общ производствен свръхкапацитет. Това доведе до натиск върху ценообразуването и маржовете, както и свръхкапацитет в сегмента гуми с нисък диаметър на джантата, с оглед намаляващото търсене в него. И в рамките на цялостния европейски отпечатък на Bridgestone, заводът в Бетюн е най-слабо позициониран и най-малко конкурентен.
През последните години Bridgestone предприе няколко мерки, включително опити за повишаване на конкурентоспособността на завода в Бетюн. Те се оказаха недостатъчни и Bridgestone отчита финансови загуби от производството на гуми в Бетюн от няколко години. С оглед текущата динамика на пазара не се предвижда подобрение на ситуацията.
„Закриването на завода в Бетюн не е
проект, към който подхождаме с лека ръка.
Но няма друго решение за преодоляване на
предизвикателствата, пред които сме
изправени в Европа. Това е необходима
стъпка, за да гарантираме, че запазваме
устойчивостта на бизнеса на Bridgestone в
Европа“, коментира Лоран Дарту, главен
изпълнителен директор на Bridgestone EMIA.
„Напълно сме наясно с последиците от
съобщението, направено днес, и с
последиците, които може да има за
служителите и техните семейства. Този
проект не е отражение на ангажираността
на служителите, нито на дългогодишната
им отдаденост в предоставянето на
висококачествени продукти за нашите
клиенти, той е пряк резултат от пазарната
ситуация, която Bridgestone трябва да
адресира. Приоритетът очевидно е да се
намери справедливо и адаптирано решение
за всички служители, като се предложи на
всеки от тях индивидуална подкрепа,
както и решения, съответстващи на
личните и професионалните им проекти.“
Този проект няма да се осъществи преди второто тримесечие на 2021 г. Bridgestone ще продължи да поддържа силно присъствие във Франция, по-специално чрез продажби и операции на дребно с около 3 500 служители.
*Източник: Bridgestone