Всички големи производители на автомобили превръщат екологичната си устойчивост в основен приоритет. BMW също така агресивно насърчава благоприятната за климата мобилност.
Шефът на BMW Оливър Зипсе обяви защитата на климата за ключова цел на компанията - "Ние ще отчитаме напредъка си година след година и ще се съизмерваме с тези цели. Това ще повлияе и на възнаграждението на борда и топ мениджмънта." Zipse обаче не каза какъв точно дял ще има изпълнението на целите за защита на климата върху възнаграждението на мениджмънта.
Компанията вижда „ключов лост“ в тази посока в благоприятно за климата развитие на производството,. Още през 2020 г. BMW разчита само на „зелено електричество“, подчертаваЗипсе. Доставчиците също трябва да изпълнят целите за намаляването на въглеродния двуокис. Новите акумулаторни клетки например трябва да се произвеждат и евентуално зареждат само със “зелено” електричество - „Нашата цел е да осигурим най-устойчивата верига за доставки в цялата индустрия“, каза Зипсе.
От гледна точка на изпълнителния директор "Премиумът и устойчивостта ще бъдат по-неразделни от всякога в бъдеще. Климатичната стратегия трябва да се прилага от закупуването на компоненти през производството до продажбите.”
По-големите лимузини и джипове също трябва да “позеленеят”. CO2 емисиите през целия живот на автомобилите трябва да бъдат намалени с поне една трета до 2030 г. Това означава, че превозното средство трябва да емитира средно една трета по-малко въглероден двуокис от веригата на доставки през производството му и през целия му експлоатационен живот, отколкото днес”.
До 2030 г. групата BMW обещава да достави на клиентите си повече от седем милиона електрифицирани превозни средства - две трети от които ще са чисто електрически автомобили, т.е. около 4,6 милиона.