Бившият втори номер във френската компания поел на времето удара свързан с т.н. “шпионски скандал” вместо топ-боса Карлос Госн, има нова важна роля – този път държавна – да направлява правилно със силата на държавата френската автоиндустрия в прехода от класически автомобили към електрическите и автономноуправляваните.
Задачата на Пелата, поставена от президента Макрон, ще е да изготви дългосрочен план според който френската автоиндустрия ще може да посрещне достойно новите предизвикателства в условията на конкуренция с компаниите в Европа, Азия и Америка. Планът трябва да бъде представен през февруари догодина по време на сесия на световната автомобилна асоциация на автопроизводителите OICA.
"Президентът не иска поредният отчет, а съвсем конкретни предложения за повишаане атрактивноста на Франция и Европа в условията на срещата “око в око” на автоиндустрията и новите решения за мобилност” - сподели миналата седмица Пелата - “Той очаква индустрията и PFA /групата на френското автомобилно лоби/ да си сътрудничат и иска това да стане бързо”.
Пелата ще работи по проекта с Ксавие москет, управляващ директор на групата Boston Consulting, който водеше екип съветващ президента Барак Обама през 2009-а година за повишаване ефективноста на американската автоиндустрия и обравянето на бакиите с General Motors, отиващ към фалит тогава.
Френското правителство иска местната автоиндустрия да е в челото по отношение на новите технологии и е амбицирано да има “високоавтоматизирани” автомобили на публичните си пътища в периода 2020-а – 2022-а година.
Правителството на Макрон показва явна заинтересованост в успеха на френската автоиндустрия. Миналата година лично президентът назначи Ан-Мари Идраг като висш държавен служител по окуражаването развитието на автономното автомобилно управление. Миналата седмица беше утвърден нов закон създаден на базата на работата на Идраг, който ще разреши тестването на автономни автомобили без участието на човек на някои обществени пътища.
Според досегашните правила наличието на човек-наблюдател, готов да поеме контрола върху колата при подобни тестове е задължително. В новия закон се постановява още, че водачите на автономни автомобили няа да носят отговорност, ако по време на катастрофа колата е била в напълно автономен режим на движение.