Специално за аuto-press.net от Андреас Райнерс, Global Press Гросгерау, Германия
Себастиан Фетел не е този, който демонстрира бъдещите си мисли или разговори с биене на голямата камбана. Нито да обсъжда публично, претегля или дори преговаря, позволявайки на слуховете да се разпространяват. Естествено ще води преговори и ще се занимава с приятели или другари, когато става въпрос за плановете му. Защото това, което четирикратният световен шампион във Формула 1 ще направи през 2021 г., все още е с отворено начало.
Договорът му с Ferrari изтича след този сезон и двете страни решиха да спрат да работят заедно. Оттогава е големият въпрос: Какво ще прави Фетел?
Той е разменил мнения с бившия главен промоутър на Формула 1 Бърни Екълстоун, както 89-годишният човек разкрива винтервю - „Говорих с него много и може би трябва да вземе една година отпуск“ - каза Екълстоун - “Но Фетел очевидно иска нещо друго. Мисля, че би искал да шофира с Люис Хамилтън за Mercedes“ - завърши Екълстоун.
Фетел няма много възможности, тъй като е ясно, че скоро 33-годишният иска да седне в печеливша кола. И остава сребърната стрела като сребърно подплатена възможност, защото договорите на Хамилтън и Валтери Ботас също изтичат след сезон 2020. Като съотборници Фетел и Хамилтън биха били страхотни както по отношение на спорта, така и по отношение на медиите.
Въпросът е дали Mercedes ще направи отново такава експлозивна смес след преживяванията си с Нико Росберг и Хамилтън. Фетел и Хамилтън се уважават и ценят, но настроенията могат бързо да се променят в битката за титлата.
В момента няма преговори с Фетел, защото директорът на Mercedes Motorsport Тото Волф подчерта - "Трябва да останем верни на нашата линия. Лоялността е нещо невероятно важно, част от нашите ценности. Лоялни сме към настоящите си пилоти и не искаме да преговаряме в момент, когато сезонът дори не е започнал. Едва когато нещата тръгнат ще погледнем навън и ще се запитаме какви други опции има?“
В противен случай Aston Martin ще остане опция за Vettel, британската марка за спортни автомобили ще се присъедини към надпреварата през 2021 г., като поеме съществуващият екип на Racing Point.
"Лорънс Строл има големи планове за бъдещия успех на Aston Martin. Фетел от своя страна може да бъде чудесно допълнение към такъв екип на този етап от кариерата му, с всичките си знания и опит от времето си в Ред Бул и Ферари", каза още бившият пилот от Формула 1 Дейвид Кулхард в интервю.
Другата възможност е Фетел си почива една година. "И тогава той ще се върне с промените в правилата през 2022 г. Това му дава възможност да види как ще се промени Формула 1" - каза Екълстоун - “Ален Прост направи точно това през 90-те години, след като се оттегли от Ферари след сезон 1991 г., не кара през 1992 г. и спечели четвъртата си титла с Уилямс през 1993 година.”