ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Audi e-tron: производителността на зареждането е важна, но не е всичко

like0 unlike0
Auto-Press 09 Jun 2020 Новини
91
0

Audi e-tron: производителността на зареждането е важна, но не е всичко

Audi e-tron: производителността на зареждането е важна, но не е всичко
/add_images/news/062020/s_1591686005_90.jpg
  1. Audi e-tron: производителността на зареждането е важна, но не е всичко
  2. Audi e-tron: производителността на зареждането е важна, но не е всичко
  3. Audi e-tron: производителността на зареждането е важна, но не е всичко
  4. Audi e-tron: производителността на зареждането е важна, но не е всичко

Специано за auto-press.net от Клаус Бритер, Global Press, Гросгерау, Германия

Когато става въпрос за закупуването на електромобил, който не трябва да се движи само по улиците в режим на къси разстояния, кардиналният въпрос обикновено е: “Колко бързо отново се зарежда празната батерия?”

В повечето случаи продавачите ще се позовават на минималното време за зареждане на автомобила, който обаче се получава само ако източникът на енергия изобщо осигурява висока стойност на тока. Въпреки това, високият капацитет на зареждане не е непременно гаранция, че почивките за презареждане са максимално кратки.

Кривата на зареждане играе тук важна роля - а разработчиците там са особено горди от Audi e-tron. Предисторията - в много електрически превозни средства, високият капацитет за зареждане на HPC (High Performance Charging) може да се използва само за сравнително кратък период от време, след което рязко пада. Това означава че в началото бързо печелите първите километри на пробег, но когато става въпрос за „резервоар“, който е възможно най-запълнен, маневрата отнема много време - особено при последните 20 процента от зареждането.

Ако обаче е възможно максималната мощност на зареждане да бъде почти постоянна до края, потребителят на e-tron печели ценно време, ако желае да продължи да шофира с пълен “резервоар”. За да се създаде това изискване, е необходимо интелигентно управление на температурата. Защото когато зареждате бързо, батерията се “поти” много бързо.

Ако напусне зоната си на комфорт, която е между 25 и 35 градуса по Целзий, мощността трябва да бъде намалена, което пък увеличава времето за зареждане. За да се предотврати това, общо 22 литра охлаждаща течност преминават през тръбна система в Audi, която е дълга 40 метра.

Друго предимство на тази технология - шофьорите, които бързат, могат да изчислят прецизно колко километра могат да изминат във всеки случай. По-конкретно, това изглежда така с e-tron - въз основа на оставащия капацитет от пет процента зарядната станция добавя обхват от 110 км (според WLTP стандарта) с максимален капацитет на зареждане на e-tron от 150 кВт за десет минути.

330 километра се печелят за половин час, след 45 минути e-tron 55 с напълно заредена батерия отново предлага максималния обхват от 446 километра. Силвия Грамлих, която се грижи за времето за зареждане и ефективността в отдела за електроника на Audi, го обобщава с подходящо сравнение: „Кривите на зареждане на нашите конкуренти често приличат на могилка, докато нашата е по-скоро като Table Mountain в Кейптаун“.

Audi дава гаранция за батериите си до 160 000 километра или осем години. За 150 000 станции за зареждане в Европа, базираната в Инголщат компания е разработила специална карта за зареждане, с която плащането може да бъде извършено. Предимството за клиента с картата е че той винаги плаща една и съща национална тарифа на Audi за мощност, независимо кой доставчик на енергия зарежда батерията с енергия.

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: