Преди да се появи легендарният модел Countach през 80-те години и да определи класическата форма, която е в основата на почти всяко Lambo оттогава насам, най-продаваният Lamborghini е Espada, правен между 1968-1978-а. Това не означава, че това е масова машина - само 1217 екземпляра от този 4-местен гранд турър са били построени тогаваа.
Espada си е била странна и неудобна кола - дизайнерското студио Bertone може би не беше постигнало своя връх през 1968 г. Espada се превежда от испански като "меч" - по-специално от вида, който матадорите използват, когато убиват бика. Интересен избор на име за компания с бик като лого ...
Но ако формата модела не се е превърнала в класическа, тя със сигурност привлича вниманието. През миналата година френския тунингар Danton взе модела за основа на този повече от дим родстър и с него отпразнува 50-годишнината на Espada. Оригиналният двигател Lambo V12 е запазен, излъскан и сложен в предната част на автомобила. Колелата са изкарани яко извън каросерията, направо възмутителни са бонбони-червени канадски джанти, дебелите гуми са на Michelin.
Повечето от каросерията е запазено, машината е боядисана в меко сатенено сиво. Задната секция, която изглеждаше толкова странна при оригиналния автомобил, изглежда чудесно с изксараните навън колела. Задният край също изглежда прекрасно, задните светлини са защитени от черни метални решетки, а цялата форма просто изглежда твърде яко.
Интериорът е взет направо от филма за
Лудия Макс /Mad Max/, металните спортни
седалки са заварени, използвани са груби
метални нитове, яростни декоративни
шарки, таблото е направо спартанско. Това
нещо е съвсем грубо и яко, облещва очните
ябълки на всеки наоколо и ще изглежда
като у дома си по крайплажните пътища.
В крайна сметка всичко е за пари в този луд свят. Тунигарите ще изрожат творението си на търга Мекъм в Кисими, Флорида. Прогнозната продажна цена е между 200 000 и 250 000 щатски долара.