ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Алиансът обявява нов бизнес модел на сътрудничество, който да допринесе за конкурентоспособността и печалбата на компаниите партньори

like0 unlike0
Auto-Press 27 May 2020 Новини
42
0
Алиансът обявява нов бизнес модел на сътрудничество, който да допринесе за конкурентоспособността и печалбата на компаниите партньори

• Компаниите в Алианса ще използват схемата лидер-последовател за повишаване на ефективността и конкурентоспособността на продуктите и технологиите

• Отделните членове на Алианса ще станат референтни в регионите, където имат утвърдени позиции, които да подкрепят конкурентоспособността на партньорите

• Алиансът ще продължава да сравнява ефективността на продуктите, технологиите и пазарите спрямо най-високите стандарти в индустрията

Groupe Renault, Nissan и Mitsubishi Motors, членове на един от водещите световни автомобилни алианси, днес обявиха няколко инициативи, които са част от нов бизнес модел за сътрудничество за повишаване на конкурентоспособността и доходността на трите компании партньори.

Компаниите членки планират да надграждат съществуващите предимства на Алианса в области като съвместни покупки, като използват съответните си лидерски позиции и географски предимства в подкрепа на бизнес развитието на партньорите си.

„Алиансът е уникално стратегическо и оперативно партньорство в автомобилната индустрия и ни дава силно предимство във непрекъснато променящия се световен автомобилен контекст“, заяви Жан-Доминик Сенар, председател на оперативния съвет на Алианса и Renault. „Новият бизнес модел ще позволи на Алианса да извлече максимума от активите и възможностите на всяка компания, като същевременно надгражда съответните култури и наследства. Трите компании на Алианса ще покрият всички автомобилни сегменти и технологии, на всички географски ширини, в полза на всеки клиент, като същевременно увеличават съответната им конкурентоспособност, устойчива рентабилност и социална и екологична отговорност.“

Лидерите на трите компании са одобрили принципите на схемата лидер-последовател, в която те ще си сътрудничат:

• надграждане на стратегията на Алианса за стандартизация - от платформи до купета;

• фокусиране върху един водещ автомобил (лидер) и проектиране на сестрински автомобили от водещата компания, с подкрепата на екипите на компаниите последователи за всеки продуктов сегмент;

• гарантиране на най-конкурентните похвати при производството на автомобили лидери и последователи за всяка марка, включително групиране на производството, когато е подходящо;

Очаква се схемата лидер-последовател да доведе до намаление на инвестициите в даден модел до 40% за автомобилите, които са изцяло в рамките на схемата. Тези ползи ще бъдат допълнение към конвенционалните синергии, които са налице днес.

Алиансът също така дефинира „референтни региони“ в различни части на света, като всяка компания ще се съсредоточи върху основните си региони с цел да бъде сред най-конкурентните и да служи като ориентир за останалите за повишаване на тяхната конкурентоспособност.

Съгласно тази част от схемата, Nissan ще бъде референтна компания в Китай, Северна Америка и Япония; Renault в Европа, Русия, Южна Америка и Северна Африка; и Mitsubishi Motors в Асоциацията на страните от Югоизточна Азия (АСЕАН) и Океания.

Превръщайки всяка компания в референтна за съответните региони, възможностите ще се увеличат, за да подобрят максимално споделянето на фиксирани разходи, както и използването на активите на всяка компания.

Актуализациите на продуктовото портфолио на компаниите ще следват схемата лидер-последовател, а автомобилите лидери и последователи ще се произвеждат с помощта на най-конкурентните похвати. Например:

• Обновяването на C-SUV сегмента след 2025 г. ще бъде водено от Nissan, докато бъдещото обновяване на B-SUV сегмента в Европа ще бъде ръководено от Renault.

• В Латинска Америка автомобилите от сегмент B ще бъдат рационализирани, като от четири варианта ще се превърнат само в един за Renault и Nissan. Тази платформа ще се произвежда в два завода, всеки произвеждащ както за Renault, така и за Nissan.
• В Югоизточна Азия и Япония, членовете на Алианса ще се стремят да изберат възможности по същата схема, като например сътрудничеството между Nissan и Mitsubishi Motors за „кей“ автомобилите.

Благодарение на тези похвати до 2025 г близо 50% от моделите на Алианса ще бъдат разработени и произведени по схемата лидер-последовател.

По отношение на технологичната ефективност, членовете на Алианса ще продължат да капитализират съществуващите активи, за да гарантират, че всяка компания член продължава да споделя инвестициите в платформи, двигатели и технологии. Това споделяне е доказало своята ефективност и даде възможност за успешното стартиране на платформата CMF-B за Renault Clio и Nissan Juke, както и платформата за „кей“ автомобилите за Nissan Dayz и Mitsubishi eK Wagon. Платформите CMF-C/D и CMF-EV ще последват скоро.

Схемата за лидер-последовател ще бъде разширена от платформи и двигатели до всички ключови технологии, като ръководството ще бъде разпределено както следва:

• Автономна мобилност: Nissan

• Технологии за свързана мобилност: Renault за платформа, базирана на Android, и Nissan в Китай

• E-body, основната система на електрическата електронна архитектура: Renault

• e-двигател (ePT): CMF-A/B ePT - Renault; CMF-EV ePT – Nissan

• PHEV за сегмент C/D: Mitsubishi

Този нов бизнес модел ще даде възможност на компаниите членки да извлекат максимума от своя опит и конкурентоспособност, за да подкрепят Алианса в радикално променяща се глобална автомобилна среда.

*Източник: www.renault.bg

Минимум 350 000 лири за първия електрически ROLLS-ROYCE (Видео)

Подобни

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

НОВОТО RENAULT ARKANA, ХИБРИДЕН КУПЕ-КРОСОУВЪР ЗА ЕВРОПА (Видео)

• Новото Renault Arkana, купе-кросоувърът на Renault, се лансира в Европа с хибриден двигател • Надарено със силна...

Опасно забавният Quad! - видео

Опасно забавният Quad! - видео

Quad е вече разпространеното име на четириколесната машина за забавление. В началото на карането му ездачът смята, че тя е...

Търговията с автомобили накъде?

Търговията с автомобили накъде?

След първите признаци на възстановяване автомобилната индустрия дава леко заден ход в много страни. С 884 400 нови регистрации през...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: