Малките и много “сърдити” коли направени през 50-е и 60-е години на миналия век от Карло Абарт, наказаха доста от по-големите и яки съперници на пистата и по рали-трасетата отбелязвайки ни повече, ни по-малко от 7300 поледи в различни състезателни класове и категории. Ето и 10 от най-страхотните му коли:
Fiat Abarth 500 Record Pininfarina
С този автомобил Карло навлиза в една област, която не е точно състезателна – световните ендуранс /за издръжливост на скорост/ рекорди. На 27-и септември 1958-а този негов автомобил с супераеродинамична форма на купето дело на Pininfarina, се пуска в десетдневно пробягване на пистата в Монца, по време на което изминава 28 000 км при средна скорост от 116.4 км/ч и с това подобрява 23 международни рекорда.
Fiat Abarth 750 Coupe Zagato
За пръв път този автомобил е представен на автосалона в Женева през март 1956-а. Купето е дело на Zagato и има характерния “double bubble/двоен балон” на покрива. Колата има невероятен успех на пистите в Европа и Щатите. През 1956-а, например, с пилотите Марио Полтониери, Ернесто Прино и Виторио Феролди де Роса отбелязва 31 победи в класа си. Така Карло Абарт за пръв път усеща сладоста на победата, която не спира още цели десет години след това.
Fiat Abarth 1000 TCR Radiale
Това е една спортна версия на малкия Fiat 600 D, често охарактеризирана като “ loud, proud and potent/шумна, горда и яка/. Този автомобил се оказва истински убиец на автомобилни “голиати”, печелейки състезания от тогавашния шампионат European Touring Car Championships.Секретният му коз е интелигентно направенията радиален двигател, захранван от двоен карбуратор Weber и развиващ максимална мощносто т 110 к.с. Отлично постижение за автомобил тежащ едва 610 кг!
Fiat Abarth 1000 Spider Sport
Това е един от най-редките и забележителни творения на Карло. Направени са не повече от 10 броя, а теглото на всеки от тях е забележителните 405 кг. Колата отбелязва 13 победи в краса си с швейцарския пилот Томи Шпицигер зад волана и една шампионска титла през 1963-а година. През тази година само марката на Скорпиона отбелязва 535 победи – на практика малките юначета са били непобедими в малките категории.
Fiat Abarth 1000 Biposto Corsa
Прозвището на този автомобил е “Millino” заради малкия му габарит и е бил предпочитан от по-младите пилоти по пътя им към спортните върхове. Забележителен от инженерна гледна точка е е високооборотният му двигател с мощност 110 к.с. Bialbero, монтиран върху задната ос, а не в базата, както при предшествениците му.
Abarth Simca 1300 GT Coupé Corsa
И този модел е допринесъл доста за израстването на млади пилоти в Европа през миналия век. Тук двигателят е първият изцяло разработен в компанията на Карло. Колата е базирана върху модела Simca 1000, тежи само 630 кг и печели победа след победа през всеки състезателен уикенд. Фирменният пилот Енгелберт Мьол отбелязва осем поредни победи през сезона 1963-а.
Fiat Abarth OT 2000 Periscopio
През 1965-а приключва сътрудничеството на
Abarth със Simca и компанията се връща отново
при Fiat със задачата да построи изцяло
ново състезателно купе - 1300 OT. Машината се
получава изключитено успешна,
осигурявайки на Abarth световна титла в
Дивизия 1 през 1966-а. Една дузина от колите
са оборудвани с двигател два литра с
мощност от 215 к.с. Две от тях са били
карани от легендите на пистата – Йохен
Риндт и “Gigi” Тарамацо. Сега този модел е
сред най-търсените от колекционерите.
Fiat Abarth OT 2000 Coupé America
“Il Mostro /чудовището” – така инжинерите на Abarth кръщават този автомобил с мощност 185 к.с., развит на базата на модела Fiat 850 Coupé. Двигателят е двулитров, което е позволявало да се конкурира с автомобили по-горна категория като Alfa Romeo GTA и Lotus Cortina. Високата производствена цена поздволява да се направят само три екземпляра, един от които е бил закупен от Ники Лауда.
Fiat Abarth 2000 Monoposto Record
В кая на 1965-а Карло Абарт сам сяда зад волана на този автомобил и заедно пилотите Йханес Ортнер и Марио Полтрониери поставя осем национални и два световни рекорда по скарост на Монца. За целта той се подлага на сериозна диета и отслабва с цели 30 кг за дане тежи прекалено много и за да може да влезе в тесния копкпит. С рекордите на Монца приключва още една повече от успешна година за марката – 900 победи!
Fiat Abarth 2000 Sport Spider 4-Fari
Iтази машина е също сред фаворитите на колекционерите. Без съмнение това е една от най-хубавите спортни коли в света и е била управлявана от пилоти легенди като Питър Скети, Артуро Мерцарио, Тоайн Хеземанс.