ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Проблеми с горивната помпа

like0 unlike0
Boris Prodanov 13 Mar 2014 Статии
25965
0
Проблеми с горивната помпа

Личното МПС има различна горивна помпа. Всичко зависи от това дали колата върви с бензин или с дизел.

Бензиновата помпа осигурява нужният за двигателя дебит от гориво със съответното налягане. Всичко зависи от това дали моторът работи с едноточково (т.нар. „моноинжекция”) или многоточково (т.нар. „пълна инжекция”) впръскване. Съответно налягането на бензина в първия случай е около 1 бар, а във втория - 3 или 4 бара. Най-добре се разбира каква точно е помпата от спецификациите на автомобила и двигателя му.

Бензиновите помпи имат и различно място на монтаж. Можем да ги „намерим” в резервоара на колата или някъде извън него, най-често до задния мост. Те са закрепени с „кошница”, която е комплект с поплавъка за нивото на бензина. На входа на помпата има филтър, който прецежда горивото. Целта му е да попречи на навлизането на нечистотии или твърди частици в помпата. Те биха я повредили или задръстили.

Тук вече може да възникне първият проблем. Защото с течение на времето този филтър може да се запуши. Обикновено това става с ръжда или от съдържанието на некачествения бензин. Всичко това може да доведе до изгаряне на агрегата, защото помпата при тези условия се претоварва и е нормално да не издържи дълго.

Дизеловите коли или по-точно моторите „комън рейл” (common rail) също често разполагат с такъв детайл, но тук говорим вече за „подкачваща” помпа. Тя изпълнява същите функции - подава нафта с определено налягане (3 бара). Разположена е подобно на бензиновата - в самия резервоар или извън него.

Монтьори коментират, че при проблеми с бензиновата помпа най-добре е закупуването на нова и директната й смяна. Това е електрически компонент, който по някакви причини често изгаря. Износват се части в него: четки, колектор, самият помпен елемент. Малцина се наемат да поправят дефекти, които за момента могат да се отстранят, но после отново да напомнят за себе си.

Каквато и да е аварията в помпата симптомът е един – двигателят трудно се стартира. Ако говорим за тотално отказване, въобще не може да се стигне до запалване.

При съмнение първото е да се проследи какво налягане на горивото генерира помпата. Пак се проверяват характеристиките на двигателя според техническата документация на возилото. Проследява се и какъв дебит генерира, нейното електрическо захранване, проверява се филтърът (ако проблемът е само в него, той може да се подмени без да се пипа цялата система).

Всички тестове се правят с налични поне 15 литра свежо гориво в резервоара. Това важи и за адаптираните на газ (пропан-бутан) или метан автомобили.

За добрата работа на помпата трябва да се има предвид, че тя се охлажда веднъж от самото гориво (когато е в резервоара), което я облива отвън. После то действа и в нея. Ако бензинът е престоял (много възможно за коли с газова уредба) и помпата не спира автоматично при преминаване на пропан-бутан или метан, вероятността да се развали тя е много по-голяма.

В зависимост от модела на колата помпата стува от няколко десетки лева, до няколкостотин. При по-скъпи модели автомобили може и да настигне хилядарка.

Но това е крайно решение, което не се случва особено често. Смяната на филтрите, наливането на „добро” гориво дава дълъг живот на „джаджата” и сравнително рядко се налага да инвестираме в нова.

Как да разберем когато турбокомпресора "умира"? „За” и „Против” доизносването на зимните гуми през пролетта и лятото

Подобни

Какво представляват тяговите акумулатори и за какво се използват

Какво представляват тяговите акумулатори и за какво се използват

Поддръжката на автомобила не е лесна работа. Да си купим кола е първото, но е и последно нещо, за което трябва да помислим. След това следват...

Защо не трябва да подценявате автоаксесоарите като грижа за колата?

Защо не трябва да подценявате автоаксесоарите като грижа за колата?

Автоаксесоарите в никакъв случай не бива да бъдат подценявани при грижата за колата. Сега ще разберем кои са полезните допълнения при поддръжката...

Осчетоводяване при закупуване на лек автомобил и разходите по него

Осчетоводяване при закупуване на лек автомобил и разходите по него

При придобиване на лек автомобил се разглеждат абсолютно всички детайли по осчетоводяването му. От особена важност е предварителната подготовка,...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: