ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Авто ревю на Skoda Octavia - 2004

like0 unlike4
21825
1

Skoda Octavia

Авто ревю на Skoda Octavia
/add_images/reviews/092012/s_1_223.jpg
  1. Skoda Octavia
  2. Skoda Octavia
  3. Skoda Octavia
  4. Skoda Octavia
  5. Skoda Octavia
  6. Skoda Octavia
  7. Skoda Octavia
Автор: Светлин Ангелов
Дата: 28 Sep 2012
Марка: Skoda
Модел: Octavia
Година: 2011 г.
Пробег 93000 км.
Рейтинг
7.6
Рейтинг на ревюто Рейтинг на ревюто
Виж оценка
7.6101
Дизайн
Сигурност на пътя
Усещане за простор
Интериор
Екстри
Комфорт при шофиране
Разход на гориво
Цена/Качество
Плюсове:Минуси:
Няма посочени Няма посочени

Карам Октавия от 5 години. Първата, през 2007, беше с доказалия се и превърнал се едва ли не в легенда двигател 1,9 TDI. Нямам думи за него - никакви проблеми, определено от VW бяха свършили добра работа. Единствено в интериора ме дразнеха малко ключовете за контрол на климатика, просто дизайна не ми допадаше. По отношение на комфорт и удобство е като събрата си VW Пасат, можеш да изминеш без проблем няколкостотин километра без да усетиш умора. Размера на багажника беше впечатляващ, не зная колко литра е, но първото нещо, което си помислих когато го видях беше, че това е най-големия багажник на света. Средния разход на гориво въпреки тежкия ми крак беше под 6/100, а между смяната на масло се налагаше да доливам около 500 мл. При няколко мои колеги се появи проблем с турбо компресора. На около 120 000 км турбото просто отказваше да работи и понеже автомобила е с гаранция до 100 000 км от Еуратек отказваха да го заменят за тяхна сметка. Не зная дали е вярно, но е имало една серия автомобили с монтиран турбо компресор, който е произведен в Румъния и явно колегите са имали лош късмет. Аз обаче понеже съм най-големия късметлия на света се разминах с това и през 2010 когато колата стана на 160 000 км беше върната на байбек.

Получих отново Октавия, но с новия фейс. Двигателя отново беше 1,9 TDI, но определено имаше нещо променено, защото гореше масло повече от предишния. Между смяната на маслата т.е. 15 000 км доливах около 2л. В Еуратек обясниха, че е нормално да гори около 100 мл на 1000 км, а ако се кара по-агресивно може и повече. И наистина по двигателя нямаше никакви проблеми. Вида на колата вече беше доста по-хищен, издължените фарове й придаваха по-спортен вид, а на страничните огледала, които бяха по-големи от старите, бяха добавени мигачи. Таблото също беше променено - ключовете на климатика, които преди изглеждаха доста евтино, бяха заменени с нови.

През 2011 отново смених автомобила и за моя голяма радост отново с Октавия. Този път обаче двигателя беше новия 1,6 TDI. Моята радост, моя предан 1,9 TDI беше пенсиониран и заменен с по-малък по обем двигател. Това било наложено от еко изискванията, с които моя 1,9 TDI не бил съобразен. Ще организирам подписка против борбата с глобалното затопляне! Тъкмо ще настане вечно лято и ще може да се кара мотор целогодишно.

1,6 е малко по-тромав, уж е 105 к.с., но се усеща по-различно, може би е от по-високия въртящ момент. Разхода на гориво в никакъв случай не е по-нисък, просто сега десния ми крак е по-тежък. Доливане на масло вече не е нужно, въпреки че сега смяната му е на 30 000 км. До 60 000 км всичко беше безпроблемно, когато започна да се чува някакво виене в ходовата част. Все пак автомобила се движи по пътищата вечни (в смисъл вечно разбити) на България и единия лагер на главината се беше разбил. В Еуратек го смениха (гаранционно) за един-два часа. На 70 000 км започнах да доливам охлаждаща течност. Беше се повредила водната помпа и тя също последва съдбата на лагера. На около 90 000, в разгара на лятото климатика също ме предаде. Охлаждаше, но недостатъчно. Трябваше да се поръча нов компресор и радиатор, понеже в радиатора били влезли стружки от компресора и трябвало всичко да бъде сменено. Доставката от Чехия отне малко повече от две седмици, а смяната в сервиза един цял ден. Явно още не са отстранени бъговете по новия двигател, но съм сигурен, че инженерите на VW ще се справят бързо.

Интересно ми е какво ще се случи когато колата надвиши пробега от 100 000 км и излезе от гаранция. Нали тогава всички части и ремонти ще трябва да се плащат!

Авто ревю на Chevrolet HHR 2005 Авто ревю на Renault Twingo 2007

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

1
Панайот Славчев 05 Jan, 20:37ч.
Трябвало е да спреш с Шкода още след първия си модел. Разочарован съм от ВАГ. В момента съм с ФИАТ Браво 2 1.6 Мултиджет...Без да си признавам пред феновете фиатски, но тук ще напиша, че много съм се заблуждавал с техните ДВГ. ВАГ имат да се учат от комънрейлите им.
Напиши коментар..
Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: