ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Авто ревю на Mercedes A Class (168) 1997

like1 unlike0
5212
0
Mercedes A Class
Автор: Пенчо Пенчев
Дата: 09 Apr 2014
Марка: Mercedes
Модел: A Class
Година: 2003 г.
Пробег 140000 км.
Рейтинг
6.3
Рейтинг на ревюто Рейтинг на ревюто
Виж оценка
6.3101
Дизайн
Сигурност на пътя
Усещане за простор
Интериор
Екстри
Комфорт при шофиране
Разход на гориво
Цена/Качество
Плюсове:Минуси:
  • Пъргавост и добро пътно поведение извън града с нормален разход на гориво, спира добре
  • Фейслифтовия модел предлага лесен достъп до почти всички външни компоненти за обслужване и ремонт, с изкл. на самия двигател.
  • Различните части не са много по-скъпи от тези на други марки – напр.лагер на главина не е капсулован, амортисьор е 110лв - с изключение на дебитомер (свързан неделимо с компа на колата), стартер на големите и дизеловите мотори за 330 лв.
  • Колата е сравнително опростен Мерцедес, разтоварен откъм електроника, с едва няколко системи за диагностика, което е плюс. Например, няма как да ви изгори ел.блока за центр.заключване, свързан с управлението на ел-стъклата както се случва при МЛ W163 да речем
  • Много добра видимост на пътя с високата позиция на шофьора и с кристалните фарове и халогени отдолу
  • Вътрешен модерен дизайн и приличен комфорт за предните пътници с много уреди и глезотийки, регулируеми седалки и волан, удобно разположение на уредите, ефективен климатик
  • Практична за превозване на обемист багаж с удобно сваляне на всички седалки освен щофьорската
  • Много добро фабрично озвучение и добре обезшумена
  • удобна за паркиране на тесни места (но не и на високи бордюри)
  • сравнително твърда и некомфортна возия в града
  • не завива като типичен „Мерцедес” на малък диаметър и с „чупене” на гумата
  • капризно предно окачване
  • Особено при модела преди фейслифта под предния капак всичко е претрупано и оскъпява всеки ремонт
  • Освен от предно окачване, колата страда от бързоизносващ се френски стартер Валео (!), за да стигнете до него ще сваляте двигателя надолу, т.е. между 150 и 200лв за тази процедура в много сервизи
  • таблото няма отчитане на температурата на антифриза-ако се спука маркуче и колата прегрее, когато разберете може да е вече късно за главата на мотора
  • Стандартния ред задни седалки (в екземплярите които не са оборудвани с 2 отделни седалки отзад) не е нито достатъчно широк, нито достатъчно комфортен за дълъг път
  • Ако се сложи бутилка с газ в легена за резервната гума, не остава нищо друго освен тя да лежи в багажника и да заема място там. - Доста собственици свидетелстват за проблеми в дизеловите двигатели и в автоматичните скоростни кутии.
  • волана е непривично тежък за тази малка кола и се върти общо взето мудно

Фейслифтовата версия на Мерцедес-Бенц W168 заличи много от негативите, насъбрали се у публичността при дебюта на модела в края на 1997г. Немците си взеха поука и остраниха много недомислици и дефекти както и направиха и някои подобрения. Връх в иновациите е А210, „обслужена” от тунинг-гиганта AMG.

А 210 е типичен Мерцедес, който „умее” да поддържа равномерната скорост - без да се зори педала. В градски условия, където поради разбитите български улици А-класата подскача и е некомфортна при по-голяма градска скорост. Извън града обаче се държи в пъти по-добре и вози като всеки друг нормален малък или дори среден автомобил, без някакво друсане, подскачане или клатене. Е, ще усетите ако карате със 120 км/ч и ви изпревари голям джип да речем, или ако със 110км/ч влезете в сериозен завой, но не е нищо фаталнo. Но признавам си, ако хвърча постоянно на дълги разстояния това не би била колата за мен – за такива разстояния бих избрал голям, широк и комфортен круизър.

Фаровете, за разлика от пред-фейслифтовия модел, са кристални и „отсичат” светлината, дългите светят доста далеч и при добри крушки алтернативата-китайски ксенон е безсмислена. Халогенните фарчета на А210 могат да се настройват ръчно на височина много лесно чрез врътка в края на решетката под бронята и вечер при дъжд светят добре.

А210 се произвежда със 17 или 16 цола лети джанти, като стават дори и 15’, но с ограничен J и ЕТ. Ако колата има стандартни 5.5J (т.е. прибрани навътре) лети джанти, те са почти непродаваеми отделно, тъй като стават само за А-класа, а всеки търси по-широки от тях. На 16’ ц. джанти 5 и ½ J с гуми 195/50, съчетано с доброто по мое мнение окачване, А-класата се чувства добре и в по-остри завои влиза стабилно като лагерница (стига да не правя изцепки със скоростта или с много високи гуми), но хората вътре в нея, поради изправените седалки – не. Това не е дрифтърски автомобил – за подобни цели си купувате ниска спортна Хонда. 17ц. джанти е добре да се избягват в българските градове и оптималния вариант гуми смятам, че е 195/65/15, който осигурява нормално управление, добър разход, добра повратливост, щадене на дискове и накладки и добър просвет отдолу, което също е важно, когато се наложи да качиш бордюр или да поровиш зимата из снега. Добър просвет се постига и с по-екстравагантния размер 205/55/ на 16’, но само с по-малък J, които поради размера на леглото на подкалниците трябва да се пробват дали се побират, преди евентуалното им закупуване.Лятото карам с тях и съм доста доволен, колата не захапва всяка дупка и вози осезаемо по-леко, макар и да губи малко от устойчивостта си в завой.

А210 дойде с предни перфорирани вентилирани дискове и задни дискови спирачки. Спира учудващо добре, снабдена е с BAS и ABS, освен това и ASR и ESP, които добре си вършат работата при нужда, съчетани с нови зимни гуми. Колата никак не обича гуми с износен грайфер обаче. Имам чувството че не тежи много на колелетата.

Под предния капак е 2084cc осемклапанов мотор със140 к.с. Интересното е, че той е разтоварен – при 100км/ч оборотите са 2250, при 130км/ч - едва 3000, което според мен щади него и ск. кутия. Нищо общо с изнасилените италиански бангии с 4000 оборота на 120км/4, готови всеки момент да изплюят биела извън блока. Извън града А 210 дава разход 8, 8.5л газ на 100км, в града е около 11-12л. с нормално щадящо каране. Нищо фрапантно или неочаквано, А 160 дава 7/100 извънградско среден разход.

От една страна, казанчетата на антифриза и течността за чистачките удобно са измислени да се свалят при нужда. Но двигателният отсек е претрупан, нищо общо с масовата голф 3ка да речем, което оскъпява труда при нужда от ремонт там. Щеката за маслото е чак в задния край, евентуално сваляне на стартера (чест проблем са износените му четки) до нея изисква добър майстор и 150-200лв само за труд. Тъй като мотора е с верига, при покупка на употребяван екземпляр е препоръчително единствения ремък (пистовия) да бъде сменен наред с ревизия на четките на стартера. За съжаление ако няма да се кара по хубав път а предимно в градски условия, бързо заминават амортисьори и др.компоненти по окачването.

Колата е доста пъргава дори и на газ, и ако ще карате на дълъг път където поради липсата на магистрали да изпреварвате тирове, по-практични ще са по-мощните мотори на модела с ръчна скоростна кутия. Определено има разлика в набирането между 1.6 и 2.1 мотора.

Комфортът: Кожените седалки с подгрев са удобни, но не бива да се прекалява - това не е лимузина за обикаляне из Европа. Видимостта на шофьора, поради високия и изправен седеж е доста добра и зимата автомобилите отпред не цапат толкова бързо предното стъкло. Темпоматът при дълъг път влиза в употреба, което почти премахва задължителното изтръпване на десния крак поради високата позиция на седене на шофьора, и подлакътникът на когото се опирате, е много, много удобна екстра.

За всеки миниван е важен добрия климатик който да охлажда добре, и А-класата е перфектна в това отношение дори в големите жеги, въпреки панорамното остъкляване (и е сравнително добре обезшумена заради разтоварения двигател, което трябва да се отбележи). Хубаво е, че волана и шофьорската седалка се регулират по височина и така се побират и едри шофьори без проблем. Вътре всяко свободно пространство е оползотворено за да е полезно–освен с неголямата жабка (минус е, че не се заключва) има чекмедже на подлакътника, жлеб под касетофона, рафче под волана, джобове във вратите и чекмеджета под предните седалки. Във вратите има поставки за чашикакто и зад подлакътника – за пътниците на задните седалки. Озвучаването е страхотно Bose(с колони във всяка врата, пищялки горе в предните и една басова колона монтирана точно под жабката), което подсилва удоволствието от шофирането. И без външна антена колата хваща доста добре радиостанциите по пътищата в различните краища на страната. 4те плафона в купето, ако се оборудват с ярки бели диоди, вечер осигуряват добра видимост дори и в багажника и в пространството под отворения заден капак на колата. Има стандартни екстри като подгрев на задно стъкло и на странични огледала и трети стоп с лесен достъп за подмяна на евентуално изгорели крушки. Като опция А210 има парктроник, 4 ел.стъкла и прибиращи се странични ел.огледала. Четирите врати се заключват автоматично и се отключват с бутон под аварийния бутон. При някои модели ламелния покрив (чието уплътнение за съжаление с времето отслабва) и парктроника също са опция предимно при италианския внос, за сметка на подгрева на седалките.

Отзад обаче колата не е комфортна за дълъг пробег (почти 80* вертикален ъгъл на облегалките, тясно за краката), поради което някои екземпляри се предлагат с фабрично монтирани отзад 2 единични седалки, идентични с предните. Аз лично я определям като автомобил за 2ма души плюс багаж. За сметка на това пък значително се увеличава полезното място за багаж-при необходимост задните седалки се дърпат напред, облегалките им се огъват напред или целите седалки се преобръщат напред или свалят наред с предната пасажерска седалка, което заедно с абсолютно равния под в целия автомобил и високия таван показва защо А-класата клони към миниван, а не просто обикновен хечбек. Особено на Lang версията въведена през 2001г. и по-дълга със 17 см в задната си част, перални, хладилници и големи плазми няма да и се опрат.

Със затъмнено задно стъкло вечер фаровете на колите отзад не заслепяват. За съжаление тъй като то е високо, без парктроник малко пречи при паркиране назад.

В багажника освен леген за стандартна резервна гума (а не патерица) с крик (там се побира кръгла бутика за газ до 35 л.), има и по 2 жабки отстрани(например за ключове и аптечка), както и вход за 12V.

Кората на багажника е задължителна, за да крие звуците от държаното там и от ауспуха (в случая с А210 - двуцевка от AMG) при дълъг път. Преди фейслифовия модел е декоративна ролетна щора, а след фейслифта вече е пластмасова кора с мокетче и подвижни ъгли, която уплътнява и обезшумява добре.

Авто ревю на Renault Laguna 1995

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: