ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Авто ревю на Lexus IS II 2005

like0 unlike0
330
0
Lexus IS
Автор: Весо
Дата: 25 Mar 2015
Марка: Lexus
Модел: IS
Година: 2008 г.
Пробег 72000 км.
Рейтинг
8.1
Рейтинг на ревюто Рейтинг на ревюто
Виж оценка
8.1101
Дизайн
Сигурност на пътя
Усещане за простор
Интериор
Екстри
Комфорт при шофиране
Разход на гориво
Цена/Качество
Плюсове:Минуси:
  • Страхотно комфортна
  • Много екстри
  • Добър двигател и скоростна кутия
  • Висок среден разход
  • Мястото за пасажерите отзад е малко тясно

Малко предистория - притежавал съм вече няколко коли от японски и немски марки. Последната беше Тойота Аурис, на която за малко по-малко от 2 години навъртях над 70 хиляди километра без никакви сериозни ремонти или проблеми. Личният ми опит с "японките" до сега е доста позитивен, така че доста лесно реших следващата ми кола отново да е японска. Търсех нещо по-голямо и луксозно от Ауриса и така се спрях на  Лексус. Това е марката, която обещава много: комфорт, лукс, качество и най-вече надежност. Моля форумните тролове да останат тихи - това ревю ще бъде обективно.
За модела
Колата е Lexus IS 250 с най-високото ниво на оборудване (Luxury Line) и е бъкана с екстри. Няма да изброявам всички от тях, може да спомена само по-интересните - пълен кожен салон, електрически седалки с памет за шофиора и пасажера, подгрянване и охлаждане на седалките, навигация + bluetooth и гласови команди, surround sound система, би-ксенон завиващи фарове, парктроник + камера за задно виждане и и и ... Колата е в перфектно състояние, само на 70 хиляди километра и със сервизна история.
Двигател и скоростна кутия
Под капака се крие 2,5 литров V6 мотор с директно впръскване и 208 конски сили. Той е комбинран с 6 степенна автоматична скоростна кутия със отделен спортен режим и "перца" на волана. Двигателят работи изключително тихо и без никакви вибрации и на практика не се чува в купето, освен когато не отвори дюзите на пълна газ. Скоростната кутия сменя предавките толкова плавно, че ако човек не следи внимателно оборотомера, няма как да го усети. Комбинацията от двигател и скоростна кутия е просто чудесна. Двигателят е достатъчно мощен за да не се тормози дори и при висока скорост, но това не е спортна кола! Ако някой търси нещо такова нека провери IS-F моделите. Минус точки обаче за разхода - за сега левитира над 9 на 100.
Дизайн
Дизайнът на автомобила го различава доста от директната конкуренция и изглежда дори и през 2015-та година модерен - това е  мое скромно мнение, вижте снимките и преценете сами. В профил и погледната отзад специално е дори леко агресивна - дебелите задни гуми и двойният аспух подчертават това. Задното стъкло е  е обаче доста малко и сравнително високо, което не помага при паркиране. Камерата за заден ход е задължителна екстра според мен.
Комфорт
Това несъмнено е най-силният коз на Лексус. Колата е перфектно шумоизолирана (една от причините да е и толкова тежка) и позволява нормален разговор без да се повдига тон дори и при високи скорости по немски аутобан. Японските инженери явно доста са се потрудили - в купето няма нито едно място, което да не е тапицирано и подплатено, а цялата долна част на колата е покрита с плоскоскти за да не се завихря въздуха. Дори и сенниците са шумоизолирани … Седалките предлагат упора на кръста и краката и са меко казано удобни. Неравносите по пътя се обират без никакво скърцане или тресене. Багажника е окей, мястото отзад обаче е малко тясно. Единствен минус, е че колата може би вози мааалко твърдо.
Шофиране
Удоволствие е да се шофира този автомобил при всички условия - няма значение дали е по магистрала, планински път или в града. Колата е добре моторизирана, скоростна кутия сменя предавките като по масло и дори и при по-спортно шофиране колата остава предсказуема и не се накланя като кораб в завоите. Волана е много директен и остава твърд при магистрална скорост. Заради задното предаване (и чупещите се полуоски) е и много маневрена. С изключен traction control и при мокър асфалт са възможни 1 или 2 дрифта :)
Надежност
За надежността не мога да кажа още нищо - надявам се обаче да се окаже здрава. Може би като и навъртя малко повечко километри ще напиша още един тест.
Заключение
Луксозна и компактна лимузина с малко слаби страни. Изключително комфортна - за дълъг път е просто перфектна. На нивото е на немската конкуренция, смея да твърдя, че в определни аспекти дори ги превъзхожда. Препоръчвам я на всеки, който търси кола в този клас.

Авто ревю на Mercedes A Class 1997 Авто ревю на BMW 3 1999

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: