ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Авто ревю на Ford Explorer II 1995

like1 unlike0
436
0
Ford Explorer
Автор: Иван Георгиев
Дата: 16 Mar 2017
Марка: Ford
Модел: Explorer
Година: 1998 г.
Пробег 250000 км.
Рейтинг
1
Рейтинг на ревюто Рейтинг на ревюто
Виж оценка
1101
Дизайн
Сигурност на пътя
Усещане за простор
Интериор
Екстри
Комфорт при шофиране
Разход на гориво
Цена/Качество
Плюсове:Минуси:
Няма посочени Няма посочени

Джипът е типичен представител на американския тип големи и мощни машини, като моделът се произвежда  вече над 27г. Голям, просторен, здраво стъпил на пътя, сигурен за пътниците вътре при евентуално произшествие. Моделът от 1998г. вече включва доста екстри и комфорт, както и нова 5-скоростна автоматична кутия и 210-коньов двигател с по два клапана на цилиндър, който държи добре на газ. Изключително разтоварен и идеален за дълго пътуване – на 130км/ч е на малко над 2000 оборота - безшумен, въобще не се товари, икономичен за класа си и е с огромен ресурс. Окачването на моя Форд Експлорър е с амортисьори отпред и на ресьори и въздух отзад. Вози много комфортно на 16‘ цола джанти и носи много на товар, нищо не може да го накара да „клекне“. Клиърънсът е добър, към 20см. Спирачките са добри и спират идеално тази 2.2 тона маса, има и ABS. Под купето стои стандартна резервна джанта с гума.

Форд Експлорър е оборудван с преден и заден деференциал с ръчно превключване от бутон. Обикновено вози AUTO, т.е. на заден мост и при преплъзване включва предния. С бутона се включва 4х4 high или 4х4 low. Ползвал съм ги единствено за измъкване от пряспа, защото и на нормалния режим джипът с нови гуми не мърда от пътя зиме и предницата копае при нужда. Просто е тежък и стабилен, големият V6 двигател си тежи отпред. Управлението на волана е добро, маневрен е и за размерите си завива прилично.

Купето като обем е огромно, много просторно за шофьора. Хем е нисък клиърънс, хем е високо и широко. Скоростният лост е до волана и долу е празно без конзола, така че шофьорът лесно може да се премести на пасжерското място. Видимостта на шофьора е добра и над останалите коли отпред на пътя. Фаровете светят добре нощем. Джипът има огромен брой екстри, като автопилот, халогени, ел.люк, ел.стъкла, двуфазно централно, дори ел.компас и follow-me-home lights под страничните огледала. Коженият салон е много комфортен, предните две седалки имат страшно много електрически регулировки и дори и лумбално надуване на шофьорската. Има и еърбеци. Озвучаването е добро и фабричното радио е най-доброто за ловене на станции, което съм виждал. Климатикът се справя с охлаждането на огромното купе лете. Зиме парното загрява бързо заради големия двигател. Отзад на втория ред също има достатъчно място за седящите. Задните седалки падат напред и подът става равен – един голям хамбар за товар. Отгоре има и релси за допълнителен багажник. Вътре багажното има щора, плъг за 12 волта, вдясно в кутия е достъпа до компресора за възхуд. Вратата се отваря нагоре, като може да се отваря и само задният прозорец с бутон.

Като обслужване е задължително да се смени освен масло на двигателя с филтрите, също и маслото на ск.кутия на всеки 60000 км., заедно с маслата на диференциалите, и то с такива по спецификация на Форд. Гумите са 16ки и не са скъпи. Друго фрапантно за обслужване няма, предницата за около 800лв. се сменя цялата при нужда. Но не се сменя всеки ден, това е джип с големи здрави части които издържат своето. Те не са скъпи, макар повечето пъти да са с поръчка и да се чака за доставка. Като разход на бензин е 10 извънградско и 15 градско. С газов инжекцион е с литър отгоре. Но ако тръгнете да пресмятате разходът му, то този модел не е за вас. Четох някъде по форумите пътеписа на някакъв габровец, който живеел в столицата, ама си регистрирал новодокарания Ленд Крузър в Габрово, щото там му бил по-евтинко данъка и бил ужасен, че джипът му харчел един литър газ над очакваното. Ако сте окей с това, то Форд Екслорър не е вашата кола, загледайте първата Опел Фронтера или първото CRV. Ford Explorer е за фенове на американките, които обичат истински джипове и чувството да се возят в тежка стабилна машина над останалите участници в движението, която да се форсира добре (а тя се форсира добре).

Като неудобство мога да посоча обстоятелството, че трудно се свиква с габаритите при паркиране назад, и джипът с неговите близо 5м дължина не обича малки и разбити тесни улички, където комфортът от шофирането се губи. Направен е да се движи със 150 по американските магистрали, а не из тесните улички на Палермо. И при газене в голяма локва пръска в предното стъкло, но се свиква. Ако се слага газ, е малко дилема за бутилката, защото няма леген, и пурата трябва хем да е голяма, че да не зареждаш през 200км, хем да я сложиш или отстрани, или напряко (където ще попречи обаче на товарене на дълги обемни предмети).

 Когато е здрав, то за класът си, размерите, спецификациите и годините на производство, е най-изгоден като цена в своя сегмент.

Авто ревю на Audi A6 2004 Авто ревю на Nissan Micra 2003

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: