ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

Златни правила за експлоатацията на колата през зимата

like0 unlike0
Auto-Press 12 Jan 2018 Новини
32
0

Златни правила за експлоатацията на колата през зимата

Златни правила за експлоатацията на колата през зимата
/add_images/news/012018/s_1515776402_766.jpg
  1. Златни правила за експлоатацията на колата през зимата
  2. Златни правила за експлоатацията на колата през зимата

Зимата ни махна на два пъти със снежния си шал и поизчезна. Но това не означава, че ни е забравила и че студът отново няма да скове земята и колите. Колкото и да я чакаме, и да знаем че неминуемо ще дойде, тя все успява да ни хване неподготвени. От утре се очаква отново сняг и падане на температурите под нулата. Не малко хора ще се окажат за пореден пътници пленници на хлъзгавото, колите им няма да могат да запалят, а чистачките им да изчистят стъклата...

“Репеторум, матер студиором ест”... казва старата поговорка и ние непрекъснато трябва да си повтаряме важните неща за студеното време и снега. Най-важният ни коз за безопасното каране през зимата е използването на добри зимни гуми. Важно е да се помни, че минимално допустимата височина на протектора е 4 мм и че под тази граница характеристиките на гумата значително се влошават. Индикатор за износването е специално ръбче в централната канавка, което е точно толкова високо. Износените зимните гуми са дори по-опасни от сравнително запазените летни.

За да разчитате винаги, че железният члан на семейството ще се представя добре на студеното има много голямо значение добрият акумулатор. И ако на топлото старата батерия все още може да се справя със задълженията си, то на студа пусковият ток на аумулатора изчезва някъде по жиците, заради падането си на студеното дори до 60%, а и му е нужна по-висока мощност за развъртането на мотора заради сгъстяването на маслото. Затова, ако с първите студове усещаме, че нещата с тоците не вървят на добре, първата работа е да го заредим. Ако това не помогне ще се наложи да се бръкнете за нов.

През зимата задължително трябва да ползваме съответните й работни автомобилни течности, като замяната им трябва по възможност да става преди застудяванията. В казанчето се налива зимна течност за чистачките, колкото за по-ниска температура – с точка на замръзване минус 25-30 градуса, толкова по-добре. Иначе ще видите бая зор докато размразите системата и тръбичките й.

Важно е да не пропуснем и антифризът. Според изискванията на повечето производители на автомобили той трябва да се сменя поне веднъж на две години, а при по-интензивно каране на всеки 80-100 хиляди километра. Работата е в това, че с преминаването на времето и пробега, присадките в охлаждащата течност престават да изпълняват функциите си и това променя работните характеристики на антифриза. Това пък води от своя страна до повишаване температурата му на замръзване и то може да настъпи дори при близки до нулата температурни стойности. Повишава се и агресивноста на течноста към метала на охладителната система, което пък може да бъде последвано от ръждясване и излизане от строя на елементите й.

Добрата видимост е друго много важно условие за безопасно каране. Ако не искаме да подлагаме на излишни рискове себе си и семейството си, трябва да се погрижим чистачките да са изправни, а гумичките им свежи. Сигнали че е време да се подменят са недоброто премахване на водата по време на дъжд, неприятно скърцане или подскоци по стъклото, оставащите непочистени ивици по него. Важно е чистачките да са изправни не само на предното стъкло, но и на задното, особено ако колата ви е хечбек или комби. Добър избор са съвременните чистачки без метални части, които са по-добре защитени срещу замръзване и осигуряват по-добро почистване на студеното. Ако очаквате ниски температури през ноща е добре и да ги изправите, за да не се мъчите да ги отлепвате след това. И нещо много важно – никога не ползвайте за размразяване на предното стъкло ина чистачките гореща вода. Иначе ще се бъркате за ново стъкло...

Добрата видимост се влияе още от ефективната работа на системата за вентилация на купето, подгряването на задното и предно /ако е налично/ стъкла. В предверието на зимата е добре да сме проверили дали “печката” работи както трябва и дали вентилаторът работи на всичките си скорости. Неприятна изненада може да поднесе замърсеният салонен филтър, заради което стъклата се запотяват по-яко и бързо и нещата не се спасяват дори от максимума на отоплението.

Запотяването на стъклата се провокира и от влажните или мокри килимчета на пода. Когато салонът се загрее, те започват да изсъхват, влагата от тях да се изпарява и заради повишената влажност в купето стъклата обилно се запотяват. Препоръката е през зимата да ги заменим с по-практичните гумени, които се и почистват от калта по-лесно. Тях също трябва да се стремим да пазим сухи, като редовно ги почистваме и махаме от тях разтопения сняг и мократа кал.

По време на зимната експлоатация и купето на колата се нуждае от грижи. Важно е да следим състоянието на боята и периодично да я защитаваме от корозионното въздействие на околната среда - влага, кал, сол, с които природно или с усилията на пътните служби щедро са посипани пътищата и улиците ни. Това означава често посещение на уличните мивки и при възможност нанасяне на специални пасти на восъчна основа. Подобни операции се правят на мивките с нанасяне на специални течни състави, които осигуряват защита за две-три миенета или пък със специални пасти и полировки с твърд “восък”, които създават надеждна защита за зимните 3-4 месеца. Добра атестация вече имат полировките с тефлонови присадки, които се отличават с по-висока дълготрайност и осигуряват на боята по-силна защита от външно въздействие.

Освен полирането е добре да оглеждаме внимателно повърхноста на боята за надрасквания. Ако тя е увредена до голия метал, то тези места са първите на редицата за стартиране на корозия. За да се избегнат нежелателните последствия, тези места трябва внимателно да се репарират с вече наличните различни средства за точкова и линейна поправка на боята.

Следващата ви грижа са гумените уплътнения на вратите и багажника. Най-добре е да се обработят със специална силиконова смазка. Това ще предотврати замръзването им към купето, което се провокира от разликата в температурите между загретия интериор и мразовитата околна среда.

Не бива да забравяме и ключалките на вратите и багажника. За да предотвратим замръзването им , трябва предварително да ги обработим със специална смазка.

В общи черти това са и основните “златни” правила и съвети за правилната и безпроблемна експлоатация на автомобила през зимата и неговата адаптация към зимните условия. Изпълнявайки тези нетрудни изисквания ще бъдете далеч по-уверени, че железният ви приятел няма да ви подведе в най-неподходящия момент, оставяйки ви да мръзнете докато чакате помощ на красивия или не толкова, но неприятно студен сняг.

Обновеното семейство Ford Tourneo с първа публична поява PEUGEOT 3008DKR MAXI на първа и втора позиция в Дакар 2018 по време на почивния ден

Подобни

Новата Mercedes-Benz G-класа. Иконата преоткрива себе си.

Новата Mercedes-Benz G-класа. Иконата преоткрива себе си.

Новата Mercedes-Benz G-класа се представя в топ форма по време на автомобилното изложение в Детройт. Целта на развойната дейност е...

INFINITI записа осма поредна рекордна продажбена година

INFINITI записа осма поредна рекордна продажбена година

INFINITI Motor Company обяви, че през изминалата година компанията е записала осмата си поредна рекордна продажбена година. През...

Lotus Evora GT410 Sport: 410 конски сили, 305 км/ч

Lotus Evora GT410 Sport: 410 конски сили, 305 км/ч

Lotus демонстрира новото попълнение в модификационното портфолио на модела си Evora, наречено Evora GT410 Sport. Както...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: