ЦЕНИ НА ГОРИВАТА AВТО ДНЕВНИК ОБРАТНА ВРЪЗКА

ZF предложи нови решения за защита при автомобилите роботи

like0 unlike0
Auto-Press 05 Dec 2018 Новини
272
0

ZF предложи нови решения за защита при автомобилите роботи

ZF предложи нови решения за защита при автомобилите роботи
/add_images/news/122018/s_1544004003_275.jpg
  1. ZF предложи нови решения за защита при автомобилите роботи
  2. ZF предложи нови решения за защита при автомобилите роботи
  3. ZF предложи нови решения за защита при автомобилите роботи
  4. ZF предложи нови решения за защита при автомобилите роботи

Немската компания ZF работи много сериозно по посока безопасността на автономните автомобили, защото според нея те отлично пасват на концепцията Vision Zero — свят без катастрофи и вредни емисии.

Своите перспективни разработки ZF представи на неотдавнашния симпозиум Airbag 2018 в Манхайм, като доста интересна е тази за странична външна предпазна въздушна възглавница. Според авторите на проекта, тя намалява с 40% тежеста на понесените травми от пътниците. Всъщност възглавницата си е цял въздушен дюшек с размери два на половин метър, има обем от 300–350 л и се надува за 60–80 милисекунди.

Върху създаването на външни предпазни възглавници, като допълнителна енергопоглъщаща зона в ZF работят вече няколко години и има направени краш-тестове. Автоиндустрия засега не е готова да приеме в колите си подобни разработки, но всичко може да се промени, когато автомобилите с автономно управление тръгнат по-сериозно по пътищата и улиците.

ZF предлага също внедряване на 3D система за наблюдение във вътрешността на автомобила, за да се следи положението и поведението на пътниците. Това ще помогне на системите за безопасност да се настройват към положението им в режим на реално време. За външните въздушни възглавници пък ще са достатъчни данните от мониторинг на околната среда от лидар, радар и останалата техника на автопилота.

В момента мерките за защита в автомобилите предполагат, че пътниците в него са стегнати с коланите на местата си. Но автоматизираните автомобили ще позволят доста по-големи волности – завъртане на седалките, преместване в рамките на купето, заемането на нетипични пози като полягване.

Воланът пък, в който традиционно се монтира предпазната шофьорска възглавница, може да го няма изобщо или пък да се прибира в таблото. В подобна ситуация е много трудно да се прогнозира къде ще се окажат например главите на водача и пътниците в момент на удар. Затова ZF вижда като едно от решенията за безопасност именно външните предпазни въздушни възглавници.

Все пак ще има нещо непроменено – ще има седалки, в които ще седят или лежат пътниците. Това ще наложи системите за безопасност да се интегрират в седалката или наоколо. Това е и идеята на ZF за “централна” предпазна въздушна възглавница.

През следващата 2019-а година в моделите на неназован още европейски автопроизводител ще се появи новата предпазна въздушна възглавница за колена на ZF. Тя е с 30% по-компактна от всички аналози, благодарение пък на корпуса си от тъкан тежи доста по-малко и от там има принос към намаляването на разхода на гориво и емисиите на вредни газове.

Интериорът на автомобилите с автономно управление все повече се представя като място за отдих, което означава, че пътниците тябва да се защитават все едно че са си в къщи. Има доста разнородни идеи по посока на външните предпазни въздушни възглавници. ZF като голям доставчик на компоненти може да изиграе в тази посока обединяваща роля, още повече че независимата организация Euro NCAP смята от 2020-а година да разшири и усили изискванията за безопасност към автономния транспорт.

Оопс! Kia излъга за пробега на e-Niro с едно зареждане! Извинява се... Euro NCAP : Нови отличници и някои не чак толкова (Видео)

Подобни

BATTISTA : Бъдещата най-мощна италианска кола

BATTISTA : Бъдещата най-мощна италианска кола

Automobili Pininfarina анонсира, че първата в историята на компанията кола- луксозен суперспортен електромобил, ще се...

Според патентна заявка Ford ще нарече електрическия си SUV Mach E

Според патентна заявка Ford ще нарече електрическия си SUV Mach E

Феновете на Ford Mustang не приеха никак добре слуха, че Ford може да кръсти бъдещият си електроSUV с пробег от 480 км Mach 1....

Daimler поръча батерии за 20 000 000 000 евро

Daimler поръча батерии за 20 000 000 000 евро

Днес автомобилният гигант Daimler анонсира, че след милиардите инвестирани в разработка на решения за електрическа мобилност, сега...

КоментариКоментирай с facebook или формата най-долу

Вашето име: Код *: Confirm Image Вашият коментар *: