Според последните данни на JATO Dynamics, Volkswagen Group запазва лидерската си позиция на европейския пазар през юли, като отчита продажбата на 287 916 автомобила или с 8.7% по-малко в сравнение със същия месец на миналата година.
От агенцията коментират, че в Европа се случват важни и големи неща и посочват, че на фона на понижението в пазарния дял на VW Group- от 26.02% през юли 2015 до 24.87% за миналия месец, други автомобилни гиганти се движат уверено напред, подобрявайки пазарното си участие.
VW Group отчита най-голямото понижение в пазарното си участие от всички автомобилни групи. Според данните на JATO, през юли групата е преминала през сериозно изпитание в Германия (-9.8%), Великобритания (-10.5%), Испания (-11.7%), Франция (-17.3%), Португалия (-18%) и други.
На фона на проблемите на VW Group, със сериозно подобрение в пазарното си участие могат да се похвалят няколко други автомобилни гиганта, в това число Hyundai-Kia, Renault-Nissan, Tata и FCA.
Hyundai-Kia заема петото място във временното класиране с подобрение от 5.3% и основни “виновници” Hyundai Tucson и Kia Sportage. В групата Renault-Nissan, предимството идва от страна на Dacia, а при TATA е Range Rover Evoque, Discovery Sport и F-Pace. Подобрението в бизнеса на FCA пък е резултат от увеличението в търсенето на Jeep Renegade и новия Fiat Tipo.